نمک می تواند برای سلامتی ضرر داشته باشد. مقدار زیاد نمک می تواند نوسانات فشارخون را به همراه داشته باشد که سرآغاز مشکلات متعددی است. اما باید چکار کنیم؟ کلا نمک را از برنامه غذایی خود حذف کنیم؟ ژاپن ایده بهتری در این خصوص دارد.
کد خبر: ۸۹۱۷۲۹
احساس شوری بدون فشار خون!

به گزارش جام جم کلیک ، Electro Fork که در دانشگاه توکیو و به عنوان بخشی از پروژه "رستوران بدون نمک" طراحی شده ، طعم نمک را بدون مضرات آن به غذاهای بی نمک اضافه می کند که این کار عمدتا با استفاده از جریان الکتریسیته انجام می شود.

این سیگنال های الکتریکی علاوه بر تحریک گیرنده های زبان برای حس طعم شوری، می توانند برای افزایش طعم ترشی و همچنین احساس بهتر بافت غذا استفاده شود. خبر بد برای طرفداران طعم های شیرین و دسرها این است که این وسیله نمی تواند طعم شیرین را تقویت کند.

مصرف زیاد نمک منجر به افزایش فشارخون می شود که به نوبه خود به مشکلات قلبی و سکته خواهد انجامید. "رستوران بدون نمک" زایده این ایده است که افرادی که دچار مشکلات فشار خون هستند هم بتوانند بدون تحمل اثرات جانبی نمک، دوباره طعم غذاهای نمکین را بچشند.

این پروژه در تاریخ 5 فروردین در رستورانی در توکیو مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج مثبتی هم از آن به دست آمده است. در این رستوران یک سرویس غذای بدون نمک شامل نمک، کتلت، برنج؛ میتلوف و کیک عرضه شد.

رستوران بدون نمک از تاریخ 22 فروردین رسما آغاز به کار خواهد کرد.

منبع: تک شات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها