خسارت 2000 میلیارد تومانی تصادفات در نوروز 95

مومنی: 44 درصد تصادفات از نوع واژگونی خودرو در نوروز بوده است

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه 44 درصد از تصادفات نوروزی از نوع واژگونی بوده است، افزود: برغم اینکه بارش برف و باران در روزهای گذشته در بخشی از این حوادث نقش داشته اما خستگی و خواب آلودگی رانندگان عامل اصلی بروز این حوادث دلخراش بوده است.
کد خبر: ۸۹۱۴۸۹
مومنی: 44 درصد تصادفات از نوع واژگونی خودرو در نوروز بوده است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری ها، سردار اسکندر مومنی در بازدید از مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به پایان تعطیلات و بازگشت مسافران از سفرهای نوروزی گفت: با توجه به اینکه مردم می خواهند سریع تر به مبادی اولیه بازگردند، متاسفانه شتاب و عجله دارند و همین امر موجب می شود تا استراحت لازم را نداشته باشند و با خستگی و خواب آلودگی وارد جاده شده و تصادفات را افزایش دهند.

وی افزود: به همین دلیل توصیه می کنیم مسافرانی که تاکنون از سفر خود بازنگشته اند، بازگشت خود را به فردا موکول کرده و پس از استراحت کافی وارد جاده شوند و برای رسیدن به مقاصد خود عجله و شتاب نداشته باشند.

مومنی با اشاره به مزیت های این مرکز در خصوص ارائه اطلاعات لحظه ای و مدیریت ترافیک جاده ها گفت: مردم می توانند با استفاده از این مرکز بهترین شرایط را بری سفر خود انتخاب کنند.

وی به تعداد بالای سفرهای نوروزی اشاره کرد و افزود: در هیچ جای دنیا این حجم سفر در یک بازه زمانی انجام نمی شود و اینکه مردم در دو هفته به یکباره بیش از یک بار سفر بروند، بی سابقه است. لذا مدیریت این حجم بالای سفر کاری بسیار دشوار است.

جانشین فرمانده ناجا طرح نوروزی را بزرگترین و پرحجم ترین عملیات ترافیکی پلیس کشور دانست و گفت: علاوه بر روان سازی ترافیک باید امنیت شهروندان نیز فراهم شود به شکلی که امنیت منازل و محل های کار آنها، امنیت طول سفر و محل های استقرار در طول ایام نوروز از سوی نیروی انتظامی فراهم می شود.

امسال حادثه امنیتی نداشتیم

مومنی با اشاره به امنیت مرزها، گفت: خوشبختانه در نوروز امسال حادثه امنیتی خاصی نداشته ایم و از سوی دیگر برابر آمارها سرعت متوسط در طرح نوروزی امسال دو کیلومتر نسبت به طرح نوروزی سال گذشته با همکاری خوب مردم کاهش داشته است.

6 هزار دوربین کم داریم

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به ثبت تخلفات جاده ای به وسیله دو هزار و 300 دستگاه دوربین ثبت تخلفات در سراسر کشور گفت: از این تعداد 710 دوربین در جاده های کشور مستقر است که تخلفات را کنترل می کنند.

وی با اشاره به اینکه هر جایی دوربین کنترل سرعت نصب شده ،تخلفات به کمتر از یک درصد رسیده، بر ضرورت استفاده از سیستم های هوشمند تاکید کرد و افزود: برای حالت عادی کنترل های جاده ای و برخورد با تخلفات حداقل شش هزار دوربین نیاز داریم.

مومنی با اشاره به اینکه تصادفات رانندگی سالانه شش درصد تولید ناخالص داخلی به اقتصاد کشور صدمه وارد می کند، گفت: باید جاده ها و خودروها به معنای واقعی ایمن سازی شوند و از سویی دیگر سیستم های حمل و نقل عمومی کارآمد شده و مردم قوانین را رعایت کنند تا خسارات تصادفات کاهش یابد.

خسارت 20 هزار میلیارد ریالی تصادفات نوروز 95

وی به طرح نوروز 95 اشاره کرد و افزود: آمارها نشان می دهد در طرح نوروز 95 حدود بیست هزار میلیارد ریال تصادفات رانندگی به اقتصاد کشور صدمه زده که این ارقام تنها هزینه های مستقیم بوده و جدا از سایر هزینه های معنوی تصادفات است.

مومنی تاکید کرد: ما باید به کمک سیستم های هوشمند تلاش کنیم تا تصادفی رخ ندهد و در عین حال باید مصدومان به سرعت به مراکز درمانی منتقل و درمان شود.

جانشین فرمانده ناجا همچنین گفت: تعداد اندکی قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند و قطعا باید با این تعداد اندک به طور جدی برخورد شود که کنترل های الکترونیکی و افزایش نرخ جرایم رانندگی برای این عده از ضروریات است.

44 درصد تصادفات نوروزی از نوع واژگونی است

سردار مومنی با اشاره به بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی کشور رعایت فاصله طولی، کاهش سرعت و تردد با سرعت مطمئنه را مورد تأکید قرار داد و گفت: طرح نوروزی تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به کاهش کشته های تصادفات نوروزی در سر صحنه تاکنون گفت: توصیه می کنیم رانندگان سرعت مجاز داشته و سبقت نگیرند و با خستگی و خواب آلودگی در روزهای پایانی تعطیلات نوروز تردد نکنند.

مومنی با اشاره به اینکه 44 درصد از تصادفات نوروزی از نوع واژگونی بوده است، افزود: برغم اینکه بارش برف و باران در روزهای گذشته در بخشی از این حوادث نقش داشته اما خستگی و خواب آلودگی رانندگان عامل اصلی بروز این حوادث دلخراش بوده است.

نجات بیش از ۳۱۰۰ مسافر از مرگ حتمی

قائم‌مقام سازمان امداد و نجات اعلام کرد نیروهای هلال‌ احمر از ابتدای طرح نوروزی امسال به بیش از ۶۴ هزار مسافر امدادرسانی کردند و ۳۱۰۰ حادثه‌‌دیده را نیز از مرگ حتمی نجات دادند.

مرتضی سلیمی اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی بیش از 4 هزار و 500 مأموریت توسط نیروهای امدادی انجام گرفته که طی آن بیش از 3 هزار و 100 مسافر از مرگ حتمی نجات یافتند.

وی به امدادرسانی بیش از 64 هزار حادثه‌دیده اشاره کرد و عنوان داشت: در این مدت 348 عملیات رهاسازی انجام شده و بیش از 2 هزار نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گفته قائم مقام سازمان امداد و نجات، بیش از 28 هزار مسافر نیز از خدمات سرپایی بهره‌مند شده و 2 هزار و 100 نفر نیز اسکان اضطراری یافتند. همچنین 43 هزار نفر اسکان موقت نوروزی شدند.

سلیمی ادامه داد: فقط در روز گذشته، 231 مورد مأموریت امدادی انجام شده و هزار و 899 نفر نیز امدادرسانی شدند. همچنین 185 نفر از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: در دوازدهم فروردین 112 مسافر به مراکز درمانی منتقل و 952 نفر نیز از خدمات سرپایی بهره‌مند شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها