صندوق بین المللی پول گزارش داد:

وضعیت اقتصادی عربستان بدتر می‌شود

تناقض گویی جدید عربستان و کاهش دوباره قیمت طلای سیاه

وزیر دفاع سعودی برای تثبیت تولید نفت شرط گذاشت

در ادامه مواضع متناقض مقام های عربستان، نایب ولیعهد عربستان روز جمعه گفت: این کشور تنها در صورتی میزان تولید نفت خود را تثبیت می کند که ایران و سایر تولیدکنندگان عمده نفت نیز اقدام مشابهی انجام دهند.
کد خبر: ۸۹۱۴۸۸
وزیر دفاع سعودی برای تثبیت تولید نفت شرط گذاشت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بلومبرگ ، «محمد بن سلمان» که به عنوان یکی از چهره های مهم سیاسی عربستان ظاهر شده است، گفت: در صورتی که تمام کشورها با تثبیت میزان تولید نفت موافقت کنند، ما نیز آماده ایم.

وزیر دفاع عربستان سعودی افزود: چنانچه هر کشوری تصمیم بگیرد تولید خود را افزایش دهد، در این صورت ما نیز از هیچ فرصتی برای افزایش تولید نفت نمی گذریم.

این اظهار نظر «محمد بن سلمان» ، نتیجه نشست ماه جاری بین سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و سایر تولیدکنندگان عمده نفت را با ابهام و تردید بیشتری رو به رو می کند. همچنین در حالی که ایران در پی لغو تحریم ها علیه این کشور اعلام کرده که قصد دارد تولید نفت خود را افزایش دهد، این موضع عربستان ، ایران را به چالش می کشد.

در پی این اظهارات نایب ولیعهد عربستان قیمت نفت خام برنت در بازار لندن به کمتر از هر بشکه 40 دلار کاهش یافت. قیمت نفت برنت با 2.1 درصد کاهش به هربشکه 39 دلار و 50 سنت رسید. در بازار نیویورک نیز قیمت هر بشکه نفت «وست تگزاس اینترمدیت» به 37 دلار و 42 سنت کاهش یافت.

موضع جدید وزیر دفاع عربستان در خصوص شروط تثبیت تولید نفت در حالی است که پیش از این یک مقام مسئول در سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) گفته بود عربستان آماده پیوستن به توافق تثبیت تولید بدون حضور ایران است.

روزنامه فاینشنال تایمز روز چهارشنبه گذشته به نقل از یک مقام مسئول که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: نوعی اجماع میان طیف گسترده ای از کشورهای تولید کننده برای پیشبرد برنامه تثبیت تولید وجود دارد، از این رو چرا باید این موضوع را به ایران منوط کنیم؟

شبکه خبری بلومبرگ نیز پیشتر بر اساس اظهارات یک منبع آگاه اعلام کرده بود ایران در نشست کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و روسیه که 17 آوریل (29 فروردین) در دوحه پایتخت قطر برگزار می شود، شرکت خواهد کرد، بدون آنکه به طرح پیشنهادی تثبیت تولید نفت بپیوندد.

در صورت تصویب طرح پیشنهادی تثبیت تولید نفت (فریز نفتی) که گفته می شد روسیه و عربستان حامیان اصلی آن هستند، کشورهای موافق موظف خواهند بود تولید نفت خود را حداکثر در سطح تولید ماه ژانویه 2016 حفظ کنند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها