رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس در جنوب شرقی گوآتمالا دست کم 19 نفر کشته و 30 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
کد خبر: ۸۹۱۲۲۸
واژگونی اتوبوس 49 کشته و زخمی بر جای گذاشت

به گزارش جام جم آنلاین ، روز گذشته بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس در استان «سولولا» واقع در جنوب شرقی گوآتمالا و سقوط آن به دره، دست کم 19 نفر کشته و 30 نفر دیگر نیز زخمی شدند؛ در بین قربانیان این سانحه رانندگی یک کودک، 10 مرد و 8 زن دیده می‌شوند.

مرکز آتش نشانی استان «سولولا» در این رابطه اعلام کرد که اتوبوس مذکور حامل 75 مسافر بوده و قصد سفر به «تگوسیگالپا» پایتخت گوآتمالا را داشته است.

یکی از بازماندگان این سانحه رانندگی در تشریح علت حادثه عنوان کرد: راننده اتوبوس با سرعت بالایی در جاده در حال حرکت بود که ناگهان در مسیر با پیچ خطرناکی مواجه شد و کنترل خودرو را از دست داد؛ این اتوبوس در نهایت با انحراف از جاده، به دره‌ای با عمق 100 متر سقوط کرد.

«ادگار آرانا» سخنگوی وزارت بهداشت گوآتمالا نیز از انتقال مجروحین این حادثه به بیمارستان دولتی استان «سولولا» خبر داد.

وی در این راستا تصریح کرد: هنوز گزارشی درباره وضعیت بیمارستان به دست ما نرسیده است اما در صورتی که سرویس اورژانس محلی اشباع شده باشد، آسیب‌دیدگان می‌توانند به مراکز پزشکی دیگر در گوآتمالا منتقل شوند.

جاده‌های مرگ

جاده‌های گوآتمالا هر روز شاهد وقوع تصادفات متعددی هستند که اغلب آنها به علت بی‌مسئولیتی راننده، نبود علائم رانندگی و وضعیت نامناسب آسفالت جاده‌ها به وقوع می‌پیوندد.

در 22 مارس (3 فروردین) نیز بر اثر وقوع سانحه رانندگی دیگری در جنوب گوآتمالا 7 نفر جان باختند و 34 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در یکی از تلخ‌ترین حوادث رانندگی در گوآتمالا، در ماه سپتامبر سال 2013 (شهریور 1392) بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس در جاده «سان مارتین» واقع در 70 کیلومتری غرب پایتخت، 48 نفر جان باختند و 40 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در 6 سال اخیر، 10 هزار و 375 نفر بر اثر سوانح رانندگی در گوآتمالا جان خود را از دست داده‌اند که این رقم 21 درصد کل آمار مرگ و میر در این کشور را شامل می‌شود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها