چهارمحال و بختیاری سرزمین چشمه‌ها و آبشار ها، مرتفع‌ترین استان کشور است که با داشتن جاذبه‌های مختلف گردشگری و تاریخی مقصد مسافران و گردشگران نوروزی است.
کد خبر: ۸۹۱۱۹۸
سفر به چهار محال و بختیاری استان چهار فصل+ فیلم

به گزارش جام جم آنلاین ، این استان با 16هزار و 421 کیلومترمربع وسعت ، معادل یک درصد از کل وسعت ایران، بیست و دومین استان کشور ازنظر مساحت است . چهارمحال و بختیاری از جمله مناطق کوهستانی فلات مرکزی ایران است که از شمال و شرق به استان اصفهان، از غرب به خوزستان، از جنوب به کهگیلویه و بویراحمد و از شمال غربی به استان لرستان می رسد. زبان‌های بختیاری، فارسی، ترکی و ارمنی در میان ساکنان این استان رایج است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های دایمی جنوب غربی و مرکزی ایران یعنی کارون، زاینده‌رود و دز است . جنگل‌های بلوط، زالزالک و برخی دیگر از گیاهان پهن‌برگ و نیز آبشار‌ها، غارها، چشمه‌سارهای با آب فراوان، مناطق حفاظت‌شده، گردشگاه‌ها و گرداب‌ها از دیگر عوامل طبیعی و اکو توریسم استان است.
این استان با دارا بودن بیش از 250 جاذبه شناخته‌شده طبیعی تاریخی و مذهبی از مهم‌ترین مناطق کشور برای جذب گردشگر به شمارمی رود.
ایام نوروز فرصت خوبی است تا به این استان کهن و تاریخی که در جای‌جای آن طبیعت زیبا و آثار تاریخی رخ نشان می‌دهد، سفر کرد.
تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان ، چشمه های دیمه ف مولا و سرداب ، دشت لاله های واژگون ، مناطق حفاظت شده تنگ صیاد ، هلن و شیدا ، آبشارهای آتشگاه ، زردلیمه ، تونل کوهرنگ ، دره عشق ، گردشگاه های سیاسرد و پل تاریخی زمان خان ، قلعه های تاریخی چالشتر و دزک ،همچنین 14 موزه باستان شناسی ، مردم شناسی ، کار و زندگی ، آب و سنگ از جمله مناطق دیدنی این استان است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها