آشنایی با مناطق گردشگری ایران

آبشار شگفت‌انگیز «مارگون»

استان فارس را به شیراز می‌شناسند و یادگاری‌های امپراتوری بزرگ هخامنشیان. اما این استان جاذبه‌های بی‌نظیر دیگری هم دارد. آبشار مارگون یکی از جاذبه‌های طبیعی این استان است که در دره‌های غرب شهرستان سپیدان قرار گرفته و با ارتفاعی ۷۰ متری و عرضی حدود صد متر، آن‌قدر چشم‌نواز است که هر ببینده‌ای را مجذوب زیبایی خود می‌کند.
کد خبر: ۸۹۰۹۰۱
آبشار شگفت‌انگیز «مارگون»

به گزارش جام جم آنلاین ، آبشار مارگون در واقع، یکی از بزرگ‌ترین و با شکوه‌ترین آبشارهای ایران است که از نظر زیبایی، بزرگی و حجم آب خروجی با آبشار شوی خوزستان رقابت می‌کند.

این آبشار در ۴۸ کیلومتری شهر اردکان فارس و در روستای مارگون واقع شده است. این روستا از توابع دهستان کمهر (Komehr) از شهرستان سپیدان است.

اردکان و مناطق اطراف آن به‌دلیل کوهستانی بودن و داشتن ارتفاعی بالای ۲۲۰۰ متر آب و هوایی سرد دارد؛ تا جایی‌که مسیر این آبشار و راه‌های ارتباطی روستاهای اطراف آن در فصل زمستان گاهی کاملا قطع می‌شود و بخشی از آبشار قندیل به شکل قندیل‌هایی یخ می‌زند.

برای دیدن این آبشار می‌توان از شیراز یا یاسوج به سمت آن رفت. از یاسوج دو راه و از شیراز یک راه وجود دارد که همه آسفالته هستند.

مسیر شیراز به سمت سپیدان و مارگون ۱۳۰ کیلومتر است. از یاسوج یک مسیر به سپیدان و مارگون به طول ۱۲۵ کیلومتر وجود دارد و مسیر دیگر از یاسوج به سمت کاکان و مارگون ۶۵ کیلومتر است تا 800 متری آبشار راه ماشین‌رو وجود دارد و بقیه راه را باید پیاده رفت که این راه سنگفرش و در نزدیکی آبشار دارای پله‌های سیمانی است.

در محوطه ورودی آبشار پارکینگی قرار دارد که در اطراف آن سرویس بهداشتی و محوطه‌های مسطحی ساخته شده که برای اقامت و برپا کردن چادر مناسب است.

هر چند در اطراف پارکینگ و در مسیر آبشار سطل زباله نصب شده، اما متأسفانه برخی گردشگران زباله‌های بسیاری را در محیط پراکنده‌اند. شما جزو این گردشگران نباشید.

ضمیمه نوروزی جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها