یک منبع امنیتی عراق فاش کرد که مادری در شمال تکریت مرکز استان صلاح الدین فرزند 9 ساله اش را به مدت 37 روز دریک گودال عمیق در کنارخانه اش مخفی کرد تا مانع ربودن وی ازسوی داعش و تربیتش برای عملیات انتحاری شود.
کد خبر: ۸۹۰۸۵۴
مادر از ترس داعش فرزندش را زیر زمین مخفی کرد

به گزارش جام جم آنلاین ، عدی الخدران به السومریه نیوز گفته که این زن به همراه 4 خانواده اخیرا توسط نیروهای امنیتی و «حشد الشعبی» توانستند از مناطق تحت اشغال و سیطره داعش خارج وبه مناطق امن منتقل شوند.

آنها در روستای الشرقاط در شمال استان صلاح الدین در منطقه مکحول ساکن بودند که از آنجا به ناحیه العلم منتقل شدند و اکثر آنان زنان وکودکان هستند.

یکی از این زنان گفته که فرزند 9 ساله اش را برای اینکه از سوی داعش ربوده نشود و برای تربیت جهت عملیات انتحاری به موصل انتقال نیابد، در یک گودال عمیق به مدت 37 روز مخفی کرده است.

داعش براساس گزارش های منابع امنیتی عراق، اخیرا ده ها کودک و نوجوان را ربوده و به اردوگاه هایی در نزدیکی موصل در استان نینوا منتقل کرده تا آنان را برای عملیات انتحاری تربیت و آماده کند.

داعش برای کند کردن و یا متوقف ساختن پیشروی نیروهای امنیتی و «حشد الشعبی» در عراق، از عوامل انتحاری بهره می گیرد.

الخدران در عین حال گفته که عملیات کودک و نوجوان ربایی داعش در مناطق تحت سیطره این گروه تروریستی در شمال صلاح الدین ادامه دارد.

الشرقاط آخرین شهر صلاح الدین درشمال تکریت و در فاصله حدودا 270 کیلومتری شمال بغداد از ژوئن 2014 تاکنون در اشغال گروه تروریستی داعش قرار دارد.

الشرقاط شهر مرزی استان صلاح الدین با نینواست که ازآن به عنوان دروازه های موصل یاد می شود و هم اکنون نیروهای عراقی در فاصله ای کمتر از 20 کیلومتری جنوب این شهر مستقر هستند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها