تولید رادیوی مرکز خراسان‌ جنوبی فعالیت خود را از سال 1383 آغاز کرده که در ابتدا برنامه‌ای با عنوان «اینجا خراسان است» را به مدت 20 دقیقه، به تعداد دو برنامه در هفته و به صورت ضبطی تولید و برای پخش از صدای خراسان رضوی به این مرکز ارسال می‌کرد.
کد خبر: ۸۹۰۷۲۵
بهارانه خراسان‌ جنوبی برای هموطنان ایرانی

به گزارش جام جم سیما ، در پی تصویب هیات محترم وزیران در تابستان سال 1383 مبنی بر تفکیک استان خراسان به سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، در شهریور ماه سال 1384 صدا و سیمای خراسان‌جنوبی رسما راه‌اندازی و افتتاح شد.

سیمای محلی خراسان‌جنوبی با تولید و پخش برنامه‌ای با عنوان «مقدمه» به‌صورت زنده، از تاریخ 9 آبان 1386 کار خود را آغاز کرد و در تاریخ 17 آبان 1386 رسما افتتاح و راه‌اندازی شد. در همین تاریخ، صدای محلی مرکز خراسان‌جنوبی نیز رسما به شبکه استانی صدای خراسان‌جنوبی ارتقا یافت.

علاقه‌مندان می‌توانند برنامه‌های رادیو استانی را در موج اف‌ام MHZ 94 و موج متوسط KHZ 621 شنونده باشند و شبکه خراسان‌جنوبی را در فرکانس 12322 :fr ، 27500 :SK ، 3.4: fec در ماهواره به تماشا بنشینند.

موسیقی تیتراژ مهر و مهتو، وحدت (رأی جوان، موضوع: رأی اولی)، ضامن آهو، تولید 45 قطعه موسیقی بی کلام و2 موسیقی جوانی و بهار انتخاب از تولیدات موسیقیایی صدا و سیمای خراسان‌جنوبی است. همچنین برنامه‌های صبح شرقی، مجله خانواده، سیب سلامت در رادیو و مستند دیدار (معرفی شهرستان‌ها)، مستند سایه‌های سرد (با موضوع مبارزه با مواد مخدر) و برنامه‌های نمایشی با موضوعات اجتماعی ـ فرهنگی و مجموعه فیلم کوتاه سایه روشن با موضوع سوادآموزی از مهم ترین برنامه‌های سیما در سال 94 بوده است. انتخاب مستند رادیویی «به‌سادگی» در سیزدهمین اجلاس خادمان وپیرغلامان حسینی در شیراز و راهیابی مستند محله چینی‌ها به جشنواره URTI فرانسه بخشی از موفقیت‌های هنرمندان صدا و سیمای خراسان‌جنوبی است.

سر سال نو، نوبهار و عصر بهاری نیز از مهم‌ترین برنامه‌های نوروزی صدا و سیمای خراسان‌جنوبی است که در ایام نوروز برای مخاطبان به صورت روزانه پخش خواهد شد.

ضمیمه نوروزی جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها