صداوسیمای مرکز اردبیل در آذر سال 1352 هجری شمسی با هدف پخش برنامه‌های رادیو ایران و زیر نظر مرکز آذربایجان شرقی راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۸۹۰۶۰۶
روزهایی تازه در شبکه استانی سبلان

به گزارش جام جم سیما ، تولید برنامه‌های رادیویی در این مرکز به نوروز 1353 برمی‌گردد که شامل تولید و پخش روزانه یک ساعت برنامه به صورت ترکیبی ساده بود که 15 دقیقه آن به یک بخش خبری اختصاص داشت.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال 1361 صداوسیمای مرکز اردبیل از مرکز آذربایجان شرقی منفک شد و به صورت مرکزی مستقل فعالیت خود را ادامه داد که از اقدامات آن می‌توان به راه‌اندازی رادیو و تلویزیون محلی و همچنین اختصاص بخش خبری ساعت 16 و 45 دقیقه اشاره کرد.

9 مرداد سال 1376 همزمان با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در سازمان صداوسیما، شبکه استانی صدای مرکز اردبیل افتتاح شد.

شبکه استانی سیمای مرکز اردبیل (شبکه سبلان) نیز 3 مرداد 1379 همزمان با تشریف‌فرمایی رهبر معظم انقلاب به استان اردبیل،‌ به بهره‌برداری رسید.

با تلاش و کوشش کارکنان هنرمند مرکز اردبیل امروز صداوسیمای این مرکز به صورت 24 ساعته برنامه تولید و پخش می‌کند.

مخاطبان رادیویی با فرکانس 94.3 روی موج اف.ام می‌توانند در شهر اردبیل برنامه‌های رادیو را بشنوند.

ایشیقلی یول (ویژه برنامه مذهبی)، سوزلر صحبتلر، جمعه گوروشو، سلام ساوالان، شب‌های ایران، آی ایشیقیندا (ویژه برنامه شبانه) از شاخص‌ترین برنامه‌های رادیویی و تولید سریال 30 قسمتی هانسی دوز هانسی یالان و برنامه‌های گئجه لر (شبانه)، تزه گون (صبح وخانوده )، از مهم‌ترین برنامه‌های سیما در سال 94 بوده است.

نمایش «هفت منزل»، برنامه «گلگشت سبلان» و یاز نغمه سی (نغمه بهار) در رادیو و بایراموز مبارک (عیدتان مبارک)، بایرام گئجه لری (شب‌های عید) در سیما از برنامه‌های مهم نوروزی صداوسیمای اردبیل است.

ویژه نامه نوروزی جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها