کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

بارش برف و باران تا 3 فروردین در کشور

بارش باران و کاهش دما در نیمه شمالی‌ تا ۲ روز آینده

آسمان تهران تا پایان هفته ابری است

از بعد‌ازظهر روز سه‌شنبه هفته جاری با نفوذ جریانات شمالی در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد که تا روز پنج‌شنبه روند کاهش دما ادامه دارد.
کد خبر: ۸۸۹۸۶۲
آسمان تهران تا پایان هفته ابری است

به گزارش جام جم آنلاین، بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد امروز فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی، مرکز، دامنه‌های البرز، شرق و شمال‌شرق کشور است که در مناطق مرتفع به صورت برف بارش انجام می‌شود.

روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری در نیمه شمالی کشور بارندگی ادامه خواهد داشت که در مناطق مرتفع به صورت برف خواهد بود همچنین روز چهارشنبه در جنوب و جنوب شرق کشور نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارندگی‌ها روز سه‌شنبه در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و شمال خوزستان و در بعد از ظهر در استان خراسان رضوی است؛ روز چهارشنبه و پنجشنبه شدت بارش‌ها در شمال غرب، سواحل غربی خزر و استان خراسان رضوی خواهد بود.

از بعد‌از ظهر روز سه‌شنبه با نفوذ جریانات شمالی در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد که تا روز پنج‌شنبه روند کاهش دما ادامه دارد،همچنین دریای خزر روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری مواج است.

امروز وزش باد شدید همراه با پدیده گرد و خاک در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور سبب کاهش دید افقی شد؛ این شرایط روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی مناطق شرقی و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

آسمان استان تهران روز آینده نیمه ابری و ابری در پاره‌ای نقاط همراه با بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما در این استان فردا به تدریج 13 درجه و 6 درجه خواهد بود؛ همچنین روز پنجشنبه جاری آسمان تهران نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط همراه با بارش باران و برف و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

در 24 ساعت آینده استان‌های چهارمحال و بختیاری با دمای 3 درجه زیر صفر، آذربایجان شرقی با دمای 4 درجه زیر صفر و اردبیل با دمای 5 درجه زیر صفر سردترین استان‌های کشور و هرمزگان با دمای 28 درجه بالای صفر و خوزستان با دمای 27 درجه بالای صفر، گرمترین استان‌های کشور هستند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها