وقتی وارد استودیوی ضبط برنامه «گلبانگ» می شوم که داخل اتاقک شیشه ای مریم نشیبا با همان صورت همیشه خندانش منتظر این مهم است که ندا حاجی اسماعیلی تهیه کننده جوان برنامه ترانه شادی مخصوص ایام خانه تکانی پیدا کند.
کد خبر: ۸۸۹۰۵۳
گلبانگ را عیدانه بشنوید

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی شبکه رادیویی ایران، الهام موسوی صدابردار ثابت برنامه حضور ندارد و من با طناز سدیفی دختر آقای سدیفی از پیشکسوتان تهیه کنندگی آشنا می شوم که حاجی اسماعیلی می گوید: (ترانه ای با موضوع خانه تکانی پیدا کردم از شاهرخ شیر دوست!)

نشیبا با خنده می گوید: (تو هم همش از «شاهرخ»بگو !) با این تیکه کلام متوجه می شوم که نشیبا به ندا اشاره می کند که دنبال آهنگی گشتی هم نام با اسم همسرت .جو صمیمی ای در استودیو حکمفرماست.ندا ادامه می دهد :(ترانه محلی و گیلکی است).

نشیبا در میکروفن می گوید: (خوب دوستان عزیز خسته نباشید). بعد صدایش را صاف تر می کند و جمله را این طور اصلاح می کند:(خسته نباشید می گم به شما عزیزان شنونده)که دوباره می گوید:(نه جمله ای که می گویم نباید بار منفی داشته باشد).

بعد ادامه می دهد:(خدا قوت می گم به شما عزیزان شنونده که در حال تمیز کردن خونه هستین برای ورود بهار.امام رضا (ع) پاکیزگی را از اخلاق پیامبران دانستند .آنگاه پیامک های مردم را می خواند: (صبا علی مردانی از تهران گفته : من به همراه مامانم مشغول تمیز کردن خونه ومشغول گوش دادن به برنامه شما هستیم) بعد از خواندن این پیامک نشیبا می گوید : دست شما درد نکنه صبا خانوم گل که به مامان کمک می کنین در تمیز کردن منزل ما آهنگ "خانه تکانی" را تقدیم شما می کنیم .ذوق تهیه کننده را ببینین که کار را به جایی رساندند که یک آهنگ پیدا کردند مربوط به همین موضوع!)

صحبت های گرم نشیبا با مخاطبان!

نشیبا با صدای گرم و مهربانش، انگار مخاطب خود را از پشت میکروفن می‌بیند و با آنها احوالپرسی می‌کند. یکی از ویژگی‌های برنامه صحبت‌های گرم نشیبا با شنوندگانی است که با برنامه تماس می‌گیرند. او خیلی صمیمانه با آنها حرف می‌زند و هر یک از واژه‌هایی را که بر زبان می‌آورد، بوی مهر و محبت می‌دهد. بعد از درخواست مردم برای آهنگ‌های درخواستی، ترانه‌ مورد نظر پخش می‌شود. عوامل این برنامه تلاش دارند با توجه به تازه‌هایی که به آرشیو می‌آید، ترانه‌های مختلف را پخش کنند که موجب تنوع برنامه شوند تا از تکرار و یکنواختی جلوگیری شود. همین مساله باعث شده تا برنامه «گلبانگ» در میان شنوندگان طراوت تازه‌ای داشته باشد.

بعد از آن حاجی زاده به نشیبا می گوید الان آهنگ «باد بهاری محمد عبدالحسینی» که شاد است را پخش می کنیم.

نشیبا می گوید :من اطلاعی در مورد این فرد ندارم..بعد از اینکه او پیامک دیگری را می خواند نشبا می گوید:«باد بهاری» آهنگ قشنگی است که با هم می شنویم.

حاجی اسماعیلی اشاره می کند که یک جمله برای خداحافظی بگوید که نشیبا این طور برنامه را به پایان می رساند :(قلبتان را روی موج آسمان تنظیم کنید تا همیشه موسیقی زیبای پرستش و مهربانی از آن شنیده شود)حاجی اسماعیلی با اشاره به خانم نشیبا می گوید: (جمله اتان را یک بار دیگر تکرار کنید، شنیده نشد) که نشیبا می گوید: باغ عمرتان همیشه بهاری ولبریز از عطر یاس و اقاقی باد ، بهارتان خرم ووجودتان سبز ، پیوسته گل باشید عزیزان شنونده خدا نگهدار.

عیدانه اهل هنر به شنونده های گلبانگ!

ندا حاجی اسماعیلی برایم می گوید: برنامه گلبانگ ویژه ایام عید از 29 اسفند تا 13فروردین از ساعت 15تا 15:30 از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

گفتگو با یکی از خواننده های مطرح کشور ، همچنین عیدی اهل موسیقی به شنونده های برنامه در آیتم «عیدانه» از دیگر بخش های این برنامه است.

حاجی اسماعیلی با اشاره به اینکه این برنامه در فضای شاد بهاری تقدیم شنوندگان می شود تصریح می کند : در این نیم ساعت آهنگ های درخواستی شاد و مفرح را تقدیم شنوندگان می کند .همچنین مردم می توانند با برنامه خودشان با شماره پیامک 30000900 و شماره تلفن 22168013 در ارتباط باشند.

قبل از این «گلبانگ» به تهیه کنندگی وحید بیات ، محمد بخشایش و به مدت 18 سال معصومه جدلی تهیه و پخش می شده است.

همین طور که برنامه ضبط می شود با احترام خاصی که آقای سدیفی برای نشیبا قائل است وارد استودیو می شود ومی گوید :وقتی می پرسند بهترین گوینده برای بجه ها کیست ؟معتقدم خانم نشیبا ! بعد احوال مادر نشیبا را می پرسند و می گویند : مادر خوبن ؟ نشیبا می گوید :الحمدالله مامان خوبه حتی دیشب هوس آلبالو پلو کردند .آدم که پیر می شه دوست داره غذاهاش متنوع بشه) احساس می کنم که نشیبا وابستگی عجیبی با مادرشان دارند. نشیبا به همکارانش نسکافه و بیسکوییت تعارف می کند .توی صحبتهایشان متوجه می شوم که نشیبا می گوید: خانمی از رشت زنگ زده و می گه :اگه برای بچه ها قصه بگید صدایتان را از بلندگوی مدرسه برای بچه ها پخش می کنم .فکرشو بکنید حتی معلم های مدرسه به ما ارادت دارند وبچه ها دوست دارند قصه بشنوند.

شنونده ها سرمایه های اصلی رسانه !

خیلی ها گلبانگ را با ارتباطات مردمی جعفر دست انبویه می شناسند کسی که با احترام خاصی جواب تلفن های شنوندگان برنامه را می دهد.برای آنان وقت می گذارد واز طرفداران برنامه به عنوان سرمایه های اصلی رسانه یاد می کند.

جعفر دست انبویه که تقریبا به مدت 15 سال است که بخش ارتباطات مردمی "گلبانگ"را بر عهده دارد برایم می گوید:وقتی تلفن های مخاطبان برنامه را جواب می دهم متوجه این مهم می شوم که شاید او ساعت ها برای برقراری این ارتباط وقت گذاشته است برای همین سعی می کنم با کمال احترام خاصی که برایشان قائلم جواب آنها را به درستی بدهم شاید با این کار و پخش صدای آنها و آهنگ های درخواستی اشان قئدری از زحمات و خستگی آنها کاسته و رضایت آنان را جلب کرده باشم.

دست انبویه ادامه می دهد : برنامه «گلبانگ» را دوست دارم هم به خاطر عوامل وهم به خاطر شنونده های برنامه که محبتشان را بی ریا از پشت امواج تلفن نثار می کنند.

قبل از اینکه حاجی اسماعیلی برنامه 26 فروردین را ضبط کند ، فرصت را غنیمت شمرده وبا مریم نشیبا همصحبت می شوم.

زهره زمانی - رادیو ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها