رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

حذف یارانه ثروتمندان ۵۰ سال طول می‌کشد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه عزم و همت لازم برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی وجود ندارد، گفت: دولت در حذف یارانه ثروتمندان کند عمل می‌کند و ممکن است تا ۵۰ سال همچنان مبتلا به پرداخت یارانه نقدی به همه خانوارها باشیم.
کد خبر: ۸۸۸۴۰۶
حذف یارانه ثروتمندان ۵۰ سال طول می‌کشد

به گزارش جام جم آنلاین، غلامحسین مصباحی‌مقدم امروز در حاشیه همایش کنگره اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا حرکت اقتصاد مقاومتی در کشور کند است اظهار داشت:‌ جای آنچه هنوز خالی است عزم و همت لازم برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: در اظهارات، سخنان و همایش‌ها سخن از اقتصاد مقاومتی وجود دارد البته این موارد برای گفتمان‌سازی و ایجاد فرهنگ اقتصاد مقاومتی لازم است اما هرگز کافی نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت قرار بود ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ایجاد کند و این ستاد تشکیل شده و باید به مردم گزارش دهند که تاکنون چه نتایجی داشته است. امروز نیازمند بسیج عمومی برای اقتصاد مقاومتی هستیم.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت مردم و نیروی انسانی و منابع مالی و طبیعی برای اقتصاد مقاومتی نیاز است و علاوه بر آن باید فرهنگ متناسب با مقاومت واقتصاد مقاومتی شکل بگیرد که شاهد چنین موضوعی نیستیم.

مصباحی مقدم تاکید کرد: عزم و اراده لازم در دولت یازدهم برای اجرای اقتصاد مقاومتی پدید نیامده است.

این نماینده مجلس با اشاره به برنامه ششم توسعه بیان کرد: به عنوان رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم دنبال این هستیم که در همین دوره دهم مجلس لایحه برنامه ششم را به سرانجام برسانیم و در آن اقتصاد مقاومتی پیگیری شود. اما آنچه مهم است گام بعدی دولت است و تا زمانی که دولت با تمام وجود به میدان نیاید و همه وزارتخانه‌‌ها فعالیت خود را در راستای اقتصاد مقاومتی قرار ندهند ما شاهد اجرایی و عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی نخواهیم بود.

وی افزود: مجلس با تصویب قانون رفع موانع تولید یک گام در راستای اقتصاد مقاومتی برداشت اما مجلس تصویب کننده قوانین است و لایحه از بدنه کارشناسی دولت باید ارائه شود تا قابل اعتماد برای قانونگذار باشد. البته مطالبه‌گری برای پیاده کردن اقتصاد مقاومتی جزوی از وظایف مجلس محسوب می‌شود اما این کافی نیست و باید تمام قوانین که مورد تصویب قرار می‌گیرند در راستای اقتصاد مقاومتی باشند.

وی در مورد پرداخت نقدی یارانه و مغایرت آن با اقتصاد مقاومتی گفت: امیدواریم دولت با مجلس همکاری کند و باید خانواده‌های کم درآمد جامعه تحت پوشش حمایت قرار گیرند و این جزو بندهای اقتصاد مقاومتی است اما نسبت به بقیه خانوارها که توانمند هستند و نیازی به کمک یارانه‌ای ندارند باید یارانه نقدی آنها حذف شود. که در این مسئله دولت خیلی کند حرکت می‌کند. من معتقدم ممکن است تا 50 سال همچنان مبتلا به پرداخت یارانه نقدی به همه خانوارها باشیم.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها