ستاره والیبال بانوان را بیشتر بشناسیم

مائده؛ ستاره والیبال بانوان

پرونده این فصل لیگ برتر والیبال بسته شد

گاز؛ فتح جام بدون باخت

لیگی که با انتقاد شروع شد با تعریف و تمجید به پایان رسید.
کد خبر: ۸۸۷۹۵۲
گاز؛ فتح جام بدون باخت

به گزارش جام جم ورزشی ، وقتی لیگ برتر والیبال بانوان در این فصل آغاز به کار کرد بسیاری نسبت به تعداد کم تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها اعتراض کردند و عنوان داشتند که حضور تنها هفت تیم در لیگ برتر باعث می‌شود تا این رقابت‌ها کیفیت فنی چندان بالایی نداشته باشد البته این‌طور نیست که لیگ برتر والیبال بانوان در فصل‌های گذشته با حضور پرشمار تیم‌ها برگزار شده باشد.

معضل تعداد تیم‌های کم شرکت‌کننده مربوط به تمام ادوار لیگ برتر است و تنها به این فصل اختصاص ندارد. به هر حال در ابتدای این فصل فضای مناسبی نسبت به لیگ برتر والیبال بانوان وجود نداشت، اما گذشت چند هفته از این لیگ ثابت کرد انتقادها و پیش‌بینی‌ها نسبت به کیفیت پایین رقابت‌ها چندان درست نبوده است.

به هر حال در هفته‌ای که گذشت این لیگ به پایان رسید و قهرمان این رقابت‌ها مشخص شد. تیم گاز تهران که یکی از تیم‌های سابقه‌دار لیگ برتر والیبال بانوان است موفق شد برای دومین بار در سال‌های حضور خود در سطح اول والیبال زنان کشور به مقام قهرمانی دست یابد. این تیم که فصل گذشته سوم شده بود این‌بار با سبقت از دو ضلع قهرمانی دیگر یعنی ذوب‌آهن و دانشگاه آزاد اسلامی بدون باخت موفق شد جام قهرمانی را در آغوش بگیرد. گاز با اتکا به ملی‌پوشان با تجربه‌های والیبال بانوان و البته یک مربی با تجربه به نام سیما صدیقی مقتدرانه قهرمانی را به‌دست آورد. در ادامه نگاهی به این فصل از رقابت‌های لیگ برتر والیبال بانوان می‌اندازیم:

بهترین تیم: گاز

طبیعی است تیمی که با اقتدار قهرمان لیگ برتر شده است باید بهترین تیم حاضر در رقابت‌ها باشد. تیم گاز برتری قابل‌توجهی نسبت به دو مدعی دیگر یعنی دانشگاه آزاد تهران و ذوب‌آهن اصفهان داشت و تقریبا بی‌دردسر قهرمان شد. حالا این تیم باید خود را برای حضور در جام باشگاه‌های والیبال بانوان آسیا آماده کند.

بهترین بازیکنان نیلوفرها، مائده، فرنوش و دیگران

در این فصل هر چند پدیده جدیدی معرفی نشد، اما حداقل بازیکنان با تجربه و قدیمی مثل همیشه خوش درخشیدند. نیلوفر رشیدی، نیلوفر حجتی و فرنوش شیخی در گاز، مائده برهانی، نیلوفر ابراهیمی و زینب گیوه‌چی از تیم دانشگاه آزاد و پوران زارع از تیم ذوب‌آهن اصفهان برترین بازیکنان این فصل بودند، بازیکنانی که همگی با تجربه هستند و سال‌هاست که در لیگ برتر والیبال بانوان خوش می‌درخشند.

سیما صدیقی: تیم گاز برای قهرمانی بسته شده بود

سیما صدیقی سرمربی این تیم که یکی از پرسابقه‌ترین مربیان عرصه والیبال بانوان به‌شمار می‌رود در رابطه با قهرمانی تیم تحت هدایتش در این فصل به جام بانوان گفت: ما از همان ابتدا که تیم را بستیم هدفمان فقط قهرمانی بود و می‌خواستیم با اقتدار قهرمان شویم که در نهایت این اتفاق افتاد.

وی افزود: رقیبان ما در لیگ برتر والیبال بانوان همیشه همان دو تیم دانشگاه آزاد و ذوب‌آهن اصفهان بودند، اما نکته‌ای که در این فصل قابل تامل بود به وضعیت تیم‌های پایین جدول برمی‌گردد. این تیم‌ها شرایط خوبی داشتند و خیلی خوب ظاهر شدند. سرمربی تیم گاز تهران با اشاره به اثرات منفی تعداد کم تیم‌های شرکت‌کننده در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر گفت: این خیلی بد است که لیگ با حضور کم تعداد تیم‌ها برگزار می‌شود. هر چقدر تعداد تیم‌ها بیشتر باشد رقابت و انگیزه‌ها بیشتر می‌شود. کیفیت کاری تیم ملی والیبال بانوان هم بالاتر می‌رود. لیگ تاثیری مستقیم بر روی تیم ملی والیبال بانوان دارد.

صدیقی یادآور شد: لیگ برتر والیبال بانوان از لحاظ کیفی تفاوت فاحشی نسبت به فصل‌های گذشته نداشت و چهره جدیدی به ما معرفی نشد و به عبارتی پدیده‌ای نداشتیم.

این مربی در ادامه گفت: راهکارهای زیادی برای پیشرفت این لیگ وجود دارد. اکنون فدراسیون برنامه استعدادیابی را به بهترین شکل انجام می‌دهد و این برنامه در سال‌های آینده لیگ بهتری را رقم می‌زند. البته در کنار بازیکن‌سازی باید فکری هم برای یافتن اسپانسر جدید برای والیبال بانوان انجام داد. جذب اسپانسر یعنی افزایش تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ برتر والیبال بانوان.

سرمربی تیم گاز اظهار کرد: بازیکنان تیم گاز برای این قهرمانی خیلی کار کردند و واقعا از جان مایه گذاشتند. این تیم با میانگین سنی 24 سال خیلی خوب ظاهر شد و فصل آینده نیز با همین روند ادامه می‌دهیم و پیش از این باید برای جام باشگاه‌های آینده آماده شویم.

پرتماشاگرترین تیم: گاز

در اینجا گاز هم در صدر برترین‌ها قرار می‌گیرد. نماینده تهران که قهرمان لیگ برتر والیبال بانوان شد در این فصل تماشاگران بیشتری را پشت‌سر خود دید. هر چند ذوب‌آهن اصفهان نیز از لحاظ جذب تماشاگر با گاز رقابت می‌کرد. روی هم رفته در این فصل استقبال خوبی از رقابت‌های لیگ برتر به‌عمل آمد.

جوان‌ترین تیم: شهرداری تبریز

قعرنشین لیگ برتر والیبال بانوان جوان‌ترین تیم این فصل نیز لقب گرفت.

این تیم پر از بازیکنان متولد 75 به بالاست. میانگین سنی 19 سال برای این تیم ثبت شده تا جوان ترین تیم این فصل باشد. البته تبریزی‌ها هر چند با بازیکنان جوان و نوجوان خود این فصل نتایج خوبی نگرفتند و قعرنشین شدند، اما برای فصل آینده برنامه‌های زیادی دارند.

هیلدا حسینی خواه / هفته نامه جام بانوان روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها