کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال 95 در جلسه عصر امروز خود افزایش 5 درصدی قیمت فرآورده‌های نفتی را به تصویب رساند.
کد خبر: ۸۸۷۴۳۵
افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی در سال 95

به گزارش جام جم آنلاین ، محمدرضا پورابراهیمی گفت: در جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق در بخش احکام درآمدی مصوب شد قیمت فرآورده‌های نفتی مثل بنزین، نفت سفید، گاز مایع و سوخت هواپیما 5 درصد افزایش پیدا کند و این رقم تا سقف 1500 میلیارد تومان به شرکت پالایش و پخش برای نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله نفت و گاز اختصاص یابد.

وی افزود: در مصوبه دیگری انتشار اوراق مشارکت برای طرح های سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز تا سقف 5 هزار میلیارد تومان به شکل ارزی و ریالی به تصویب رسید و قرار شد با اولویت میادین مشترک در حوزه طرح‌های نفت و گاز هزینه شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 95 از تصویب واگذاری باقیمانده سهام دولت در بانک ها و بیمه ها نیز خبر داد و گفت که مبلغ حاصله به افزایش سرمایه حاصله بانک های دولتی اختصاص می یابد.

پورابراهیمی همچنین از مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق برای استفاده دولت از فاینانس خارجی در سال 95 به مبلغ 50 میلیارد دلار خبر داد.

وی اضافه کرد: کمیسیون تلفیق همچنین در مصوبه‌ای به شرکت های وابسته به وزارتخانه‌های نیرو، صنعت، ورزش ، فناوری اطلاعات و دفاع اجازه داد تا سقف 10 هزار میلیارد تومان برای طرح های سرمایه گذاری خود منتشر کنند. همچنین به دولت هم اجازه داده شد اوراق مشارکت برای طرح‌های انتفاعی را به مبلغ 5 هزار میلیارد تومان با تضمین خود منتشر کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 95 از مصوبه دیگری در مورد امکان انتشار اوراق مشارکت و صکوک اسلامی برای شهرداری‌ها به مبلغ 7 هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت که درآمد حاصله برای طرح‌ها و فعالیت‌های عمرانی اختصاص می‌یابد.

پورابراهیمی ادامه داد: در مصوبه دیگری دولت مجاز شد اسناد خزانه اسلامی را تا سقف 7 هزار و 500 میلیارد تومان برای پرداخت بدهی‌ها منتشر کند، همچنین به دولت اجازه داده شد تا سقف 12 هزار و 500 میلیارد تومان به صورت جمعی خرجی نسبت به تهاتر بدهی‌ها و مطالبات دولت و اشخاص غیردولتی اقدام کند.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها