معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به اینکه در توسعه گردشگری ایران با تمام توان به دنبال احقاق حقوق گردشگران در عین حال مردم جوامع میزبان هستیم، از استقرار امداد و نجات جاده ای در محور آران و بیدگل و تکمیل کاروانسرای مرنجاب خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۷۹۰
خبرهای خوش از کویر مرنجاب

به گزارش جام جم آنلاین، مرتضی رحمانی موحد در جمع مدیران و مسئولان حاضر در سومین نشست ساماندهی گردشگری کویر مرنجاب استان اصفهان اظهار داشت: ما تلاش داریم تا با توسعه گردشگری زمینه را برای توسعه اقتصادی مناطق مختلف کشور از جمله مردم فرهنگ دوست دیار آران و بیدگل فراهم کنیم.

وی افزود: بی شک هرگونه تلاش برای توسعه گردشگری می‌بایست با احترام به فرهنگ و آداب و رسوم مردم جوامع میزبان همراه باشد، لذا تلاش داریم تا با تمام توان از حقوق مردم جوامع میزبان و در عین حال حقوق گردشگران به صورت مساوی در برنامه‌های توسعه گردشگری کشور حمایت کنیم.

معاون گردشگری کشور در سومین نشست ساماندهی گردشگری کویر مرنجاب که با حضور معاون وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان پایانه‌های کشور همراه بود، تصریح کرد: پس از استماع سخنان مسئولین محلی مقرر شد تا در وهله اول در طی یک برنامه ریزی کوتاه مدت جاده (شوسه) مواصلاتی آران و بیدگل به کاروانسرای مرنجاب به طول 40 کیلومتر که دارای وضعیت نابسامانی است به سرعت تمام و با همکاری مسئولین وزارت راه و شهر سازی و مسئولین اداره کل راه و شهر سازی استان و همچنین مسئولین شهرستان به ویژه فرمانداری و شورای اسلامی شهرستان، بهینه سازی شده و در عین حال با نصب علائم راهنمایی و رانندگی حوادث جاده ای در این محدوده به حداقل برسد.

وی همچنین اظهار داشت، در این نشست توافق شد تا گروه‌های امداد و نجات جاده ای همچون هلال احمر و اورژانس و نیروی انتظامی در این محور به ویژه در طول تعطیلات نوروز پر تعداد تر از گذشته استقرار یافته و به گردشگران خدمات ارائه کنند.

رحمانی موحد در این نشست که با حضور مدیر عامل صندوق احیاء بناهای تاریخی کشور نیز همراه بود تأکید کرد: مسئولین این صندوق در طی دوهفته طرح مرمتی کاروانسرای مرنجاب را تکمیل و به شرکت تعاونی توسعه و عمران کاروانسرای مرنجاب ( پس از تصویب در نهاد های ذیربط ) ارائه نموده و در نهایت این شرکت در طی دوره زمانی 6 تا 9 ماه کاروانسرا را مرمت و این مجموعه جهت ارائه خدمات به گردشگران آماده شود.

رحمانی موحد همچنین عنوان کرد: فعالان عرصه گردشگری شهرستان در راستای توسعه گردشگری در محدوده ای به وسعت 13 هکتار از اراضی پیرامون کاروانسرای مرنجاب اعلام آمادگی کردند، لذا مقرر شد طرح آنها که قبلاً توسط اداره کل میراث فرهنگی استان بررسی شده و جهت رفع نواقص به فعالان گردشگری ارائه شده، به سرعت توسط سرمایه گزاران رفع نقص شود، سپس جهت تصویب به نهاد های ذی ربط از جمله کار گروه گردشگری و میراث فرهنگی استان ارائه شود.

به گزارش میراث فرهنگی استان اصفهان؛ همچنین در ادامه این نشست مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان ضمن اشاره به مشکلات ارتباط مخابراتی منطقه، با ایراد سخنانی پیشنهاداتی را جهت نصب دکلهای مخابراتی در کویر مرنجاب جهت بهبود خدمات رسانی به گردشگران به ویژه در نزدیکی بنای تاریخی کاروانسرای مرنجاب با رعایت اصول ایمنی و حفظ حریم آثار تاریخی ارائه کنند، لذا در نهایت مقرر شد فرمانداری شهرستان با شرکت مخابرات استان نسبت دکل‌های مخابراتی در منطقه در اسرع وقت اقدام کند.

شایان ذکر است پیش از این نشست معاون گردشگری کشور، به همراه معاون وزیر راه و شهر سازی و مقامات مسئول استان و شهرستان از کاروانسرای مرنجاب و کویر مرنجاب و محدوده پیرامون آن بازدید به عمل آوردند.

گفتنی است سومین نشست ساماندهی کاروانسرای مرنجاب استان اصفهان با حضور رحمانی موحد، معاون گردشگری کشور، کشاورزیان، معاون وزیر را ه و شهر سازی و رئیس سازمان پایانه های کشور، حسن نیا، معاون سازمان راهداری و پایانه های کشور، پوینده، مدیر عامل صندوق احیاء بناهای تاریخی کشور، نماینده تام الاختیار وزارت کشور، فیاضی، مدیر کل گردشگری طبیعت سازمان میراث فرهنگی کشور، مدیر کل میراث فرهنگی استان، مدیر کل راه و شهرسازی استان، جمعی از مدیران اداره کل میراث فرهنگی استان و همچنین با حضور فرماندار و جمعی از مدیران شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها