متهم فراری در یخچال دستگیر شد

مخفیگاه‌های عجیب +عکس

پسر هشت ساله که از طریق کانال کولر به مغازه‌های فروش تلفن همراه دستبرد می‌زد، پس از دستگیری مدعی شد برای خودنمایی جلوی دوستانش، دست به سرقت می‌زد.
کد خبر: ۸۸۶۶۴۶
پسر 8 ساله از کانال کولر تلفن همراه می‌دزدید

به گزارش جام‌جم ، روزهای پایانی بهمن امسال صاحب یک مغازه فروش تلفن همراه با حضور در پلیس آگاهی کرمان از سرقت چند دستگاه گوشی تلفن همراه از مغازه‌اش خبر داد.

با تحقیق از شاکی مشخص شد نمی‌داند چه کسی سه گوشی گران قیمت را ازمغازه‌اش دزدیده است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، جستجوی پلیس برای شناسایی و دستگیری سارق مرموز آغاز شد تا این که سه مغازه دار دیگر نیز با حضور در کلانتری11 کرمان از دستبرد به مغازه‌هایشان شکایت کردند. تحقیق از این مالباختگان هم نشان می‌داد این افراد نیز صاحبان مغازه‌های فروش تلفن همراه بوده‌اند که متوجه سرقت‌های مرموز گوشی تلفن همراه از مغازه‌هایشان شده‌اند.

با افزایش شکایت‌ها ، تحقیقات ادامه داشت تا این‌که اوایل اسفند امسال با شکایت مغازه‌دار دیگری روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

در این پرونده مشخص شد سارق از کانال کولر مغازه وارد آنجا شده و گوشی‌های گران‌قیمت را دزدیده که نوع این گوشی‌ها با گوشی‌هایی که از دیگر شاکیان به سرقت رفته بود، مشابهت داشت و این فرضیه که ممکن است دزد این مغازه‌ها یک نفر باشد، قوت گرفت.

در ادامه ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد، پسر هشت ساله‌ای با رفت و آمد به چند مغازه در سطح شهر اعلام کرده قصد فروش گوشی‌های گران‌قیمت را دارد و تعدادی را به مغازه‌داران نشان داده که به وی شک کرده و با او معامله نکرده‌اند.

با مشخصاتی که آنها در اختیار پلیس قرار دادند، مشخص شد پسر خردسال، ساکن یکی از محله‌‌هایی بوده که دو سرقت از آنجا انجام شده است. این پسر خردسال به‌عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این‌که دو روز پیش با هماهنگی قضایی دستگیر و در بازرسی از خانه او تعدادی گوشی تلفن همراه گران‌قیمت کشف شد.

خانواده پسر هشت ساله که مشکل مالی نداشتند، وقتی فهمیدند پسرش متهم به سرقت شده، شوکه شدند و نمی‌دانستند چرا او مرتکب این سرقت شده است.

پسر هشت ساله مدعی بود گوشی‌های گران‌قیمت را دوستش به او امانت داده اما نتوانست نام و نشانی از او بیاورد بنابراین در ادامه تحقیقات پلیس اعتراف کرد که دروغ گفته و سارق خودش است.

دزد خردسال درباره انگیزه‌اش گفت: من شیفته بازی‌های گوشی تلفن همراه بودم و می‌خواستم این بازی‌ها را داشته باشم. اما گوشی تلفن همراهی نداشتم. دوستانم مدام گوشی‌هایشان را به من نشان می‌دادند تا این‌که وسوسه شدم من هم گوشی گران قیمت داشته باشم . به همین دلیل بی‌آن‌که خانواده‌ام متوجه شوند این دزدی‌ها را شروع کردم.

وی اضافه کرد: ابتدا با ورود به چهار مغازه، در شلوغی جمعیت و غفلت مغازه‌داران تعدادی از گوشی‌های روی پیشخوان را سرقت کردم. بعد از چند روز با مشاهده فیلمی که سارق از کانال کولر وارد مغازه‌ای شده و به سرقت دست می‌زد من هم وسوسه شدم و شیوه سرقتم را تغییر دادم و به شیوه فیلمی که دیدم، عمل کردم. بعد از چند روز تصمیم به فروش گوشی‌ها گرفتم که دستگیر شدم.

سرهنگ عبدالعلی روانبخش، فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با هشدار به خانواده‌ها از آنها خواست بررفت و آمد و کارهای فرزندان خود دقت و نظارت داشته باشند تا آنها از روی کنجکاوی دست به کارهای مخاطره‌آمیز نزنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
۰
۰
بچه 8ساله واین حرفا

نیازمندی ها