هیئت دولت اعتبار کارت‌های شناسایی ملی را تا پایان سال 1396 تمدید کرد.
کد خبر: ۸۸۶۳۶۱
تمدید اعتبار کارت‌های ملی/ ساماندهی سهام عدالت/رفع آلودگی هوا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری،حسن روحانی آلودگی هوا و مخاطرات ناشی از آن را جزو مسائل مهم و مورد توجه دولت دانست و با تاکید بر اینکه جان و سلامت مردم برای دولت در اولویت نخست قرار دارد، گفت: لازم است همه دستگاه های اجرایی با اطلاع رسانی بیشتر و با تقویت و استمرار فعالیت های خود، در رفع این مشکل مشارکت جدی کنند.

رئیس جمهوردر جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت با تشکر از اقدامات انجام شده در زمینه مسائل زیست محیطی و تلاش برای رفع آلودگی هوا، اظهار داشت: مبارزه با آلودگی هوا و مخاطرات ناشی از آن، از روز نخست در دستور کار این دولت قرار گرفته است و امیدوارم با اقدامات پیشگیرانه و اهتمام جدی همه دستگاه‌های اجرایی متناسب با منشأ آلودگی‌ها به گونه‌ای اقدام شود که آثار آن برای مردم ملموس باشد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست، در این جلسه هیئت وزیران که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، گزارشی را از پدیده آلودگی هوا در شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، هندیجان، سوسنگرد و ماهشهر و بروز مشکلات تنفسی برای مردم، ارائه کردند.

در این گزارش، از تأثیر پوشش گیاهی بومی، گروه گیاهان و اسپورهای قارچی در رطوبت ناشی از باران به عنوان یکی از منشأهای آلودگی و تشدیدکننده مشکل تنفسی برای ساکنان شهرهای مذکور، یاد شده است و حذف بنزین پتروشیمی، نصب سیستم پایش لحظه‌ای و کنترل مستمر وضع آلایندگی، تکمیل طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه نفت که به ممانعت از سوزاندن حداقل 6 میلیون فوت مکعب گاز ترش همراه نفت منجر خواهد شد، توزیع سوخت استاندارد گازوئیل و بنزین یورو 4، نصب 15 دستگاه جدید سنجش آلودگی هوا و اتخاذ تدابیر لازم برای حرص به‌موقع و درست پوشش گیاهی به عنوان اقدامات اجرایی دستگاه‌ها برای بهبود وضع آلودگی مورد تاکید قرار گرفت.

در ادامه جلسه، با تصویب دولت، مدت اعتبار کارت‌های شناسایی ملی تا پایان سال 1396 تمدید شد.

هیئت دولت با توجه به مدت اندک باقیمانده از زمان اعتبار اولین کارت‌های شناسایی ملی (تا پایان سال 1394) و نیز لزوم اختصاص زمان بیشتر برای صدور کارت هوشمند ملی برای آحاد جامعه و جایگزینی آن با کارت شناسایی ملی این تصمیم را اتخاذ کرد.

هیئت وزیران همچنین با افزایش سرمایه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از مبلغ 43 هزار و 400 میلیارد ریال به مبلغ 48 هزار و400 میلیارد ریال از محل اندوخته احتیاطی موافقت کرد.

تصویب پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص اصلاح آیین‌نامه اجرایی یکی از مواد قانون رفع موانع تولید موضوع نحوه انتشار اوراق صکوک اجاره، بازپرداخت سود و تضمین آن ازجانب دولت و شرکت‌های دولتی ذی‌ربط، از دیگر مصوبات جلسه هیئت وزیران بود.

در این جلسه همچنین گزارش کمیسیون اقتصاد درخصوص «لایحه ساماندهی سهام عدالت موضوع اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (44) قانون اساسی» مورد بحث و تبادل نظر اعضای دولت قرار گرفت و وزارت امور اقتصادی و دارایی با توجه به گذشت هشت سال از اجرای طرح سهام عدالت و قرار گرفتن در نقطه عطف این طرح یعنی آزادسازی سهام، پیشنویس لایحه یاد شده را به هیئت وزیران ارائه داده است.

هیئت دولت پس از بحث و بررسی کلیات موضوع، ادامه بررسی آن را به جلسه آینده موکول کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها