در آستانه چهارشنبه آخر سال و به منظور احیای سنت های دیرین ایرانیان، برنامه سرزمین ما پویش مردمی قاشق زنی برای آزادی محیط بانان دربند به راه انداخته است.
کد خبر: ۸۸۶۳۵۲
گلریزان و پویش مردمی برای آزادی محیط بانان زندانی

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی شبکه یک، محیط‌ بانی شغلی بسیار پرخطر و البته پردردسر است و محیط بانان باید در یک نبرد رو در رو و گاهی با دست خالی به جنگ شکارچیان بی‌رحم محیط زیست بروند.

طبق گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سه دهه گذشته ۱۱۳ محیط بان توسط مهاجمان به منابع طبیعی کشور کشته شده‌‌اند و در۱۰ سال گذشته، هشت محیط بان هم به دلیل شلیک به شکارچیان در زندان به سر می‌برند.

گاهی شنیده می‌شود هنرمندان برای آزادی این زندانیان تلاش می‌کنند، گاهی مردم برای تهیه دیه آنها پول جمع‌آوری می‌کنند اما در برنامه فردا پنج شنبه 13 اسفند سرزمین ما، به ابتکار مسعود مولانا، عضو انجمن گنجینه پشتیبان زیست بوم ایران (صندوق خیریه حمایت از محیط بانان) در پویشی مردمی از هموطنان خواسته شده است تا به جای ترکاندن فشفشه و ترقه های جورواجور، با احیای رسم دیرین قاشق زنی، برای آزادی محیط بانان دربند، پول جمع آوری کنند.

در این پویش، از یک سو هزینه‌های خرید ترقه‌ها و فشفشه‌های چینی را خرج قاشق‌زنی و نجات محیط‌بانان دربند شده و از سوی دیگر، خسارت‌های محیط زیستی چهارشنبه‌سوری را کاهش داده و با مهار آلودگی‌های صوتی و کم‌کردن میزان انتشار آلاینده‌های گازی، این رسم دلپذیر و شاد ایرانی را با آموزه‌های محیط زیستی، همراه‌تر می سازیم.

همچنین در آستانه 15 اسفند روز درختکاری، برنامه سرزمین ما با موضوع درختکاری، میزبان »رئوف آذری» عضو انجمن بلوط و فعال محیط زیست خواهد بود.

در بخش دیگر برنامه هم دکتر زهرا رحیمی خامنه، مدیرعامل جمعیت دانشجویی و مردمی امام علی(ع) درباره آموزش های زیست محیطی به کودکان کار و اینکه این کودکان در روزهای آلوده چگونه از خود مراقبت کنند، سخن می گوید.

برنامه «سرزمین ما» به تهیه کنندگی الهام پیرهادی و اجرای عباس طاهریان پنج شنبه ها ساعت 8 صبح از شبکه یک سیما به روی آنتن می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها