رئیس جمهور با ارسال پیامی به همایش ملی آب گفت: تحقق برنامه های دولت برای مدیریت بحران آب، به علت فرابخشی و فرا زمانی بودن آن و نیز آثاری که بر پیکره اقتصاد، اجتماع، محیط زیست و حتی امنیت کشور دارد بدون مشارکت موثر همه بخش ها نتیجه بخش و منشا اثر نخواهد بود.
کد خبر: ۸۸۶۳۱۸
روحانی: تصمیمات اساسی برای حل مشکل زاینده رود گرفته ایم

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ، رئیس جمهور با ارسال پیامی به همایش روز ملی آب که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: دولت همچنان با جدیت بهبود مدیریت مصرف آب در کشور را در دستور کار خود دارد و این اراده در مفاد لایحه برنامه ششم توسعه و اقدامات جاری دولت متجلی است.

وی افزود: بحران آب واقعیتی است که زندگی انسان معاصر را به ویژه در خاورمیانه و از جمله ایران تحت تاثیر قرار داده است . بشر امروز در مواجهه با این عنصر حیاتبخش راه افراط را پیموده و با نگرش های های سطحی و خودخواهانه در این عرصه نگرانی های جدی به وجود آورده است.

وی در بخش دیگری از این پیام اظهارداشت: دولت تدبیر و امید برای مدیریت این بحران از ابتدا فعالیت های عملی خود را از جمله با تشکیل کمیته نجات دریاچه ارومیه آغاز کرد و سپس با فعال سازی شورای عالی آب تصمیمات اساسی برای حل مشکل آب های زیرزمینی و رفع کم آبی برخی از رودخانه های کشور از جمله زاینده رود اتخاذ کرد.

روحانی در این پیام همچنین گفت: ورود دولت به مسائلی همچون حفظ حقوق بین المللی آب کشور و سرمایه گذاری در ماموریت فراموش شده مهار آب‌های مرزی از نتایج ملموس و توجه به امر مهار، ذخیره، مصرف آب بخصوص برای مناطق دورافتاده و کمتر توسعه یافته کشور است.

رئیس جمهور اظهارداشت: تحقق برنامه های دولت برای مدیریت بحران آب، به علت فرابخشی و فرا زمانی بودن آن و نیز آثاری که بر پیکره اقتصاد، اجتماع، محیط زیست و حتی امنیت کشور دارد بدون مشارکت موثر همه بخش ها نتیجه بخش و منشا اثر نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از این پیام افزود: انتظار دارم همه دستگاه های مسئول و بخش خصوصی ایده ها و راهکارهای خود را برای اجرای مناسب و موفق طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی و ارتقای بهره وری آب ارائه کنند.دولت نیز با تمام توان آماده حمایت و بهره برداری از ظرفیت های موجود در این امر مهم است.

روحانی در پایان از دست اندرکاران و برگزارکنندگان این نشست تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدوارم حاصل آن شکل گیری گفتمانی موثر حول بحران فراگیر آب و اهتمام بیشتر همگان در کاستن دامنه این بحران بزرگ باشد.

سیما رادمنش – خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یه ایرانی
-
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
۰
۰
كاش به فكر دریاچه ارومیه هم بودین
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها