همکاری دوباره جورج کلونی با برادران کوئن

کمدی سیاه شهر خیالی

همکاری تازه جورج کلونی با برادران کوئن، یک درام اجتماعی پررمز و راز به نام «سابر بیکون» است. داستان این فیلم در یک شهر خیالی به نام سابر بیکون اتفاق می‌افتد و حال و هوای اجتماعی آن بیانگر مشکلات و مسائلی است که بشر امروزی با آنها دست به گریبان است.
کد خبر: ۸۸۵۰۴۸
کمدی سیاه شهر خیالی

به گزارش جام جم سیما، فیلمنامه فیلم را ایتن و جوئل کوئن با مشارکت یکدیگر نوشته‌اند و اقتباسی از یک اثر ادبی نیست.

حال و هوای اصیل این فیلمنامه را این دو برادر، براساس تجربیات شخصی خود و شینده‌هایشان نوشته‌اند.

خط اصلی داستان سابر بیکون درباره کوچ و انتقال یک خانواده به یک شهر و خانه جدید است. بزودی آنها احساس می‌کنند این خانه وضعیت عادی ندارد و اتفاقات خاصی در این محل، برای آنها می‌افتد.

در حقیقت، اعضای خانواده نمی‌دانند رازی در دل این خانه وجود دارد که ساکنان آن را ناخواسته درگیر خود می‌کند.

مت دیمون دوست قدیمی کلونی هم در فیلم بازی می‌کند و جولین مور، یکی دیگر از بازیگرانی است که تا به حال برای بازی در فیلم انتخاب شده است. هنوز اطلاع دقیقی از نقش کلونی و بقیه بازیگران فیلم در دست نیست.

ولی گفته می‌شود او و مور نقش پدر و مادر خانواده‌ای را دارند که به مکان تازه کوچ می‌کنند. در این بین، هنوز نقش و کاراکتر مت دیمون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

این در حالی است که شنیده می شود او شخصیت مرموز و پیچیده داستان است که اعضای خانواده را وارد دنیا و چشم‌انداز تازه‌ای می‌کند.

کارگردانان فیلم می‌گویند ساخته تازه آنها هم مثل فیلم‌های قبلی‌شان، یک کمدی سیاه است که مسائل اجتماعی را به زبان طنز تعریف می‌کند.

به این ترتیب، باید منتظر ماند و دید ترس ناشی از حضور در یک شهر جدید و خانه‌ای با یک پس‌زمینه عجیب و غریب، چگونه با زبانی طنز و کمدی بیان می‌شود.

به گفته ایتن کوئن: «ما همیشه حرف‌هایمان را به زبان طنز می‌زنیم. در این حالت، شنونده بیشتری برایشان پیدا می‌شود و بهتر به دل مردم می‌نشیند. تماشاگران سینما هم با حال و هوای کارهای ما و زبانی که به کار می‌بریم آشنا هستند.

استقبال آنها و منتقدان از این زبان، نشان می‌دهد که کارمان را درست انجام داده‌ایم. با این حال، کار تازه‌ ما تفاوت‌هایی با ساخته‌های قبلی‌مان خواهد داشت.

خیلی خوب می‌دانیم برای جلب توجه بیشتر و بهتر تماشاچی، باید به زبان روز صحبت کنیم و با زبان بیننده‌ امروزی آشنا باشیم.

جورج کلونی بازیگری است که هم کارش را خیلی خوب بلد است و هم عموم تماشاگران حضور و بازی‌اش را دوست دارند.

به همین دلیل، او انتخاب اصلی و اول ما برای بازی در فیلم بود. از سوی دیگر، ما یک تجربه خیلی خوب کاری با او در «درود بر سزار» داشتیم و دلمان می‌خواست این تجربه را باز هم تکرار کینم.

کلونی بازیگری دقیق و توانا و وقت‌شناس است و شما در مقام کارگردان وقتی او را سر صحنه فیلمبرداری دارید، با نگرانی کمتری روبه‌رو هستید.»

کلید فیلمبرداری سابر بیکون تا زودتر از چند ماده دیگر، زده نخواهد شد. قبل از آن، برادران کوئن باید لوکیشن ویژه و خاص خودشان را پیدا کنند.

برای این منظور، آنها به دنبال شهری هستند که مشابه آن تا به امروز، در کمتر فیلم سینمایی دیده شده باشد.

در حقیقت، کوئن‌ها به دنبال مکانی تماشایی و در عین حال بدیع هسند. دلیل این وسواس و حساسیت این است که هم لوکیشن شهر و هم خانه‌ای که بازیگران فیلم به آن کوچ می‌کنند، نقش مهمی در خط اصلی داستان دارد و به پیشبرد ماجراهای آن کمک زیادی می‌کند.

به قول منتقدان سینمایی، این شهر و خانه در حکم یکی از شخصیت‌های مهم داستان عمل می‌کنند و حضور و نوع نمایش‌ آنها، ارزشی همسان کاراکتر و شخصیت‌های انسانی داستان دارد.

برای همین است که احتمال زیادی وجود دارد که یکی از شهرهای دور کشور کانادا یا حتی نقطه‌ای در آمریکای مرکزی (همچون مکزیک) به عنوان محل فیلمبرداری انتخاب شود.

این در حالی است که چنین لوکیشنی، رقم هزینه‌های فیلم را هم تا حد زیادی پایین می‌آورد. تمام این بحث‌ها در شرایطی مطرح شده که کمپانی پارامونت (تهیه‌کننده فیلم) رسما اعلام کرده آن را با هزینه‌ای یازده تا سیزده میلیون دلاری جلوی دوربین خواهد برد.

برای یک محصول مستقل و غیرمتعارف سینما، این رقم معقول و مناسب به نظر می‌رسد. اما تحلیلگران اقتصادی سینما، پیش‌بینی فروش خوبی برای فیلم در جدول گیشه نمایش سینماها می‌کنند.

منتقدان سینمایی عقیده دارند همکاری جورج کلونی با فیلمسازانی مثل برادران کوئن، امتیاز مهمی در کارنامه هنری اوست.

این بازیگر50 ‌ساله سینما که از فعالان مدنی و اجتماعی هست، بازی در فیلم‌های غیرمتعارف را از وظایف اجتماعی و هنری‌اش می‌داند.

همین موضوع باعث می‌شود تا وی در طول سال و در کنار بازی در محصولات مردم‌پسند و گیشه‌پسند، در فیلم‌هایی با پیام‌های اجتماعی نیز ظاهر شود.

تازه‌ترین فیلم او «دورود بر سزار» هم ساخته برادران کوئن است و حال و هوای کمدی دارد.

کلونی و کوئن‌ها با این فیلم به هالیوود دهه 50 میلادی می‌روند و نگاهی طنزآمیز و انتقادی نسبت به سیستم ستار‌ه‌سالاری و کمپانی‌سالاری آن سال‌ها می‌اندازند.

کلونی در داستان اپیزود‌وار این کمدی سیاه، نقش ابرستاره‌ای را دارد که مشغول بازی در درامی تاریخی مشابه «بن‌هور» و «ال‌سید» است.

اما وقتی داستان فیلم نگاهی دقیق‌تر به وضعیت و زندگی این بازیگر می‌اندازد، معلوم می‌شود او هم با مشکلات عدیده‌ای روبه‌روست که آنها را رسانه‌ای نمی‌کند.

منتقدان سینمایی در کنار تحسین فیلم و هنر کارگردانی برادران کوئن، از بازی جورج کلونی هم تقدیر کرده‌اند.

این بازیگر در ارتباط با نوع نقش‌هایی که انتخاب و بازی می‌کند، چنین می‌گوید: «تنوع در کار یک بازیگر، همیشه حرف اول را می‌زند.

به صورت طبیعی، هر بازیگری به دنبال آن است که در هر فیلمی در نقش یک کاراکتر تازه ظاهر شود و از تکرار بپرهیزد، اما این چیزی نیست که براحتی به دست آید.

فیلمنامه در هر فیلم سینمایی، حرف اصلی را می‌زند و مهم‌ترین عنصر یک محصول سینمایی است، ولی شما با نگاهی به فیلم‌هایی که روی پرده می‌روند، می‌بینید که تنوع زیادی در فیلمنامه‌ها وجود ندارد.

ژانر اکشن، مهم‌ترین ژانر سینمایی است که بخش عمده تولیدات هرسال صنعت سینما را تشکیل می‌دهد.

خب، می‌دانید که من یک قهرمان اکشن نیستم و در فیلم‌هایی که سرشار از زدوخورد و اکشن‌ کاری است، بازی نمی‌کنم.

در این حالت، من در مقام بازیگر در طول سال با تعداد اندکی فیلم سینمایی روبه‌رو هستم که معلوم نیست چند تای آنها، مرا به عنوان بازیگر دعوت به همکاری می‌کنند.

حالا در بین این تعداد اندک و پیشنهاداتی که احتمالا به من می‌شود، شما دنبال داستان‌ها و کاراکترهای تازه و غیرتکراری بگردید!

غیر‌کلیشه‌ای بودن و نوآوری، آرزوی همیشگی من است. ولی باید به واقعیت‌های موجود هم توجه داشت و رویایی فکر نکرد.

مترجم: کیکاووس زیاری

منبع: امپایر آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها