معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

نیاز ایران به ۱۶۰ فروند هواپیمای ۱۰۰ نفره

درحالی چندی پیش مباحث مربوط به توافق با ایرلاین‌ها برای عرضه توافقی بلیت‌های نوروزی با اظهارنظر رئیس سازمان هواپیمایی کشوری منتفی شد که خبر می‌رسد حدود ۱۹ هزار پرواز برای این ایام اختصاص یافته، پروازهایی که به گفته فعالان بازار بیشتر آنها چارتری است.
کد خبر: ۸۸۴۸۴۳
پروازهای نوروزی چارتری شد

به گزارش تسنیم، اوایل دیماه امسال محمد خداکرمی معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص پروازهای نوروزی گفته بود: برای اربعین امسال سازمان هواپیمایی کشوری برنامه‌ریزی خاصی را طی سه ماه قبل از آن انجام داد و با توجه به تقاضای زیادی که برای پرواز عتبات عالیات وجود داشت سازمان هواپیمایی نسبتا توانست مدیریت خوبی در این زمینه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برای ایام نوروز که زمان پیک آن 24 اسفند تا اول فروردین است سازمان هواپیمایی کشوری در حال برنامه‌ریزی است یادآور شد: در این زمینه نیز مانند اربعین از شرکت‌های هواپیمایی دعوت می‌کنیم تا در رابطه با قیمت و دسترسی بلیت با آنها تفاهم خواهیم کرد.

اما حدود یکماه بعد عابدزاده رئیس وی گفت: آزادسازی نرخ‌ها انجام شده و قیمت توافقی در خصوص بلیت پروازها در سازمان هواپیمایی کشوری نداریم. در عین حال سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان حاکمیت مراقب است شرکت‌های هواپیمایی با افزایش قیمت به مسافران اجحاف نکنند.

وی با بیان این‌که سیستم عرضه و تقاضا قیمت‌ها را تعیین می‌کند، افزود:‌ همچنین سازمان هواپیمایی به این مسئله که اگر ایرلاین‌ها بخواهند با کاهش قیمت رقبا را از دور خارج کنند، وارد شده و از این کار جلوگیری می‌کند.

از سوی دیگر دیروز یکی از مدیران سازمان هواپیمایی کشوری از اختصاص 19500 پرواز برای ایام نوروز 95 خبر داده و گفته است: از این تعداد حدود 6هزار پرواز خارجی و بقیه داخلی است.

وی از متقاضیان خرید بلیت هواپیما خواست نسبت به تهیه بلیت هواپیما از مراکز و سایت های غیر مجاز خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و فروش بلیت خارج از نرخ ارائه شده با دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت سازمان هواپیمایی کشوری تماس بگیرند.

این در حالی است که به گفته فعالان بازار حمل و نقل هوایی بخش اعظم 19 هزار و 500 پرواز نوروز 95 به صورت چارتری در اختیار مردم قرار می‌گیرد و در این بین فقط پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است که به صورت سیستمی به فروش می‌رسد و 13 ایرلاین دیگر مدت‌هاست که پروازهای خود را به چارترکنندگان واگذار کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها