جان کری، وزیر خارجه آمریکا، به قانونگذاران این کشور گفت که اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در زمان کنونی مفید نخواهد بود.
کد خبر: ۸۸۴۶۸۶
کری: اکنون وقت مناسبی برای تحریم‌ ایران نیست

به گزارش جام جم آنلاین، کری روز گذشته (چهارشنبه) در جلسه استماع در یکی از کمیته‌های فرعی سنا از سناتورها خواست پیش از تصمیم‌گیری درباره اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران منتظر چگونگی تداوم توافق هسته‌ای باشند.

روزنامه واشنگتن‌پست می‌گوید هم‌اکنون قانونگذاران در حال بررسی قانونی هستند که آزمایش‌های موشکی و حقوق بشر را در ایران هدف قرار خواهد داد. آنها همچنین درصدد تمدید «قانون تحریم‌های ایران» هستند که در انتهای سال جاری میلادی پایان خواهد یافت. جمهوری‌خواهان بالاخص درباره بازداشت تفنگداران دریایی آمریکا توسط ایران در ماه ژانویه خشمگین هستند.

اما کری می‌گوید: «فکر نمی‌کنم نیازی به عجله باشد. من مایلم ببینم اجرای توافق هسته‌ای چگونه به پیش می‌رود تا هرچه می‌خواهیم انجام دهیم بر اساس آن فرآیند باشد».

یک روز پس از آنکه توافق هسته‌ای ایران وارد مرحله اجرا شد، دولت اوباما تحریم‌های جدیدی را علیه 11 فرد و نهاد ایرانی درگیر در برنامه موشک‌های بالستیک اعمال کرد، اما جمهوری‌خواهان خواستار اعمال فشار بیشتری هستند.

کری در ادامه سخنان خود به توافق هسته‌ای با ایران به‌عنوان عنصری کلیدی در آزادی سریع 10 نظامی آمریکایی که در آب‌های ایران بازداشت شده بودند، اشاره کرد.

وی گفت: «اگر ما این توافق را نداشتیم و من دارای رابطه‌ با وزیر خارجه ایران نبودم، در این صورت ممکن بود آنها گروگان مانده و هنوز هم آنجا باشند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها