سه مرد که قصد داشتند با ربودن پسر 11 ساله مرد رستوران‌دار، نقشه اخاذی خود را اجرا کنند با طمع یکی از اعضای باند دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۸۴۲۶۸
طمع؛ آدم‌ربایان را گرفتار کرد

به گزارش جام‌جم ، رسیدگی به این پرونده روز‌های پایانی هفته گذشته همزمان با شکایت صاحب یک رستوران از سه مرد که قصد ربودن پسر 11 ساله او را داشتند، در دستور کار پلیس امنیت عمومی استان مرکزی قرار گرفت .

وی در اظهاراتش گفت: دو روز پیش مردی با تلفن همراهم تماس گرفت و مدعی شد دو مرد قصد دارند پسر 11 ساله‌ام را از راه مدرسه به خانه‌مان، ربوده و اخاذی کنند. ابتدا گفته‌هایش را باور نکردم تا این که مدعی شد نقشه این آدم‌ربایی را در دست دارد و از من خواست با واریز مبالغی به حسابش، آن را تحویل بگیرم. شاکی اضافه کرد: گمان می‌کنم گفته‌های تماس گیرنده صحت داشته باشد و می‌ترسم بلایی سر پسرم بیاید و او ربوده شود .

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیق در این زمینه آغاز و مشخص شد فرد ناشناس از تلفن همگانی یکی از محله‌های جنوبی شهر اراک تماس گرفته و احتمال دارد باز هم با شاکی تماس بگیرد. در این مرحله ماموران با آموزش به شاکی از او خواستند در تماس با مرد غریبه با وی در محل قرار حاضر شود.

سرانجام متهم با مرد رستوران‌دار قرار گذاشت که ماموران محل را محاصره و متهم را که برای گرفتن پول به آنجا آمده بود، دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس امنیت عمومی استان مرکزی گفت: شاکی صاحب یک رستوران است و وضع مالی خوبی دارد. به همین دلیل من و دو نفر از دوستانم از دو ماه پیش تصمیم گرفتیم از اواخاذی میلیونی کنیم. بنابراین نقشه ربودن پسر 11 ساله وی را طراحی کردیم. در این دو ماه همدستانم رفت و آمد پسر 11 ساله را زیر نظر گرفتند. چند روز پیش از این که با شاکی تماس بگیرم، برای ربودن پسر 11 ساله اقدام کردیم و او را در پوشش مسافربر سوار خودرویمان کردیم اما همان موقع گشت پلیس سر رسید و از ترس این که ماجرا لو برود، به پسر دانش‌آموز گفتیم اشتباهی سوار شده و او را پیاده کردیم .

متهم اضافه کرد: وقتی دیدیم نمی‌توانیم نقشه کودک‌ ربایی را اجرا کنیم، تصمیم گرفتیم با افشای نقشه، از مرد رستوران‌دار اخاذی کنیم. پس از این اعترافات، تحقیقات برای دستگیری دو همدست او آغاز شد و آنها دو روز پیش در عملیات‌های جداگانه در شهر اراک دستگیر شدند.

سرهنگ یوسف سپهوند، جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: این دو متهم نیز در بازجویی‌ها اعتراف کردند قصدآدم‌ربایی داشتند که قبل از آن دستگیر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها