درباره میترا شعبانیان، مربی مطرح والیبال بانوان که این روزها خانه‌نشین است

در انتظار بازگشت خانم منضبط والیبال

این یک قانون نانوشته است که در رقم خوردن یک موفقیت و یا یک پیشرفت تدریجی، برخی که اتفاقا نقش عمده‌ای هم داشته‌اند دیده نمی‌شوند و کم‌کم به حاشیه می‌روند.
کد خبر: ۸۸۳۹۹۶
در انتظار بازگشت خانم منضبط والیبال

به گزارش جام جم ورزشی ، میترا شعبانیان، مربی با سابقه و البته غمگین این روزهای والیبال بانوان را می‌توان یکی از قربانیان همین قانون دانست. مربی‌ای که تیم ملی را ساخت و بازیکنان زیادی را به والیبال بانوان معرفی کرد و علاوه بر آن نقش زیادی در معرفی والیبال بانوان ایران به آسیا داشت. مربی‌ای که بنا به دلایلی اکنون خانه نشین شده است و فعالیتی در لیگ برتر والیبال بانوان و تیم ملی ندارد. اما چرا دیگر خبری از میترا نیست؟!

خانم منضبط و سختگیر

اگر بخواهیم مربیان برتر والیبال بانوان را رده‌بندی کنیم، بدون شک میترا شعبانیان با توجه به افتخارات و سوابقی که دارد در جمع بهترین‌ها قرار می‌گیرد. او در رده‌های مختلف تیم‌های ملی والیبال سرمربیگری کرده و علاوه بر آن سابقه تیم‌داری در لیگ برتر و حضور در جام باشگاه‌های آسیا را هم دارد. او راهگشای خیلی از بازیکنان جوان بوده و در میان اهالی والیبال به کسی که بیشتر از همه به بازیکنان و استعدادهای جوان میدان می‌دهد، شهره است. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که میترا شعبانیان را در والیبال بانوان متمایز کرد منضبط بودن و سختگیر بودن بیش از اندازه اوست. بازیکنانی که با او کار می‌کردند خوب می‌دانستند شاید یک بی‌انضباطی کوچک به خروج آنها از ترکیب تیم منجر شود و حتی عواقب سنگین‌تری هم به‌دنبال داشته باشد.

سودای ریاست

میترا شعبانیان از معدود زنانی در ورزش کشور بود که برای برعهده گرفتن ریاست یک فدراسیون مهم ورزشی دورخیز کرد. این اتفاق در مجمع انتخاباتی ریاست چهار سال پیش اتفاق افتاد و میترا شعبانیان تنها کاندیدای زن آن دوره لقب گرفت.

شعبانیان واقعا قصد ریاست و مدیریت بر والیبال را داشت هر چند در نهایت وقتی دید کوچک‌ترین شانسی برای کسب آرا ندارد به نفع محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال کنار رفت. اما یک ماه پیش که پس از چهار سال دوباره نوبت به مجمع انتخاباتی والیبال رسید، این‌بار دیگر خبری از شعبانیان نبود، نه به‌عنوان نامزد ریاست و نه به‌عنوان عضوی از اعضای مجمع. انتخاباتی که باز هم به سود محمدرضا داورزنی به پایان رسید. اما میترا شعبانیان این بار کجا بود؟

در انتظار بازگشت

حالا به سوال مهم رسیدیم. میترا شعبانیان که فعال‌ترین مربی والیبال بانوان ایران بود چرا ناگهان خانه‌نشین شد و چرا اکنون فعالیتی ندارد؟ ماجرا از یک فاجعه شروع شد. فاجعه‌ای در مهر ماه سال گذشته. پسر 25 ساله میترا شعبانیان در یک سانحه رانندگی فوت شد تا این اتفاق تلخ آغازی باشد بر پایان حضور میترا شعبانیان در والیبال با بدترین شرایط روحی مواجه شده بود و طبیعتا دیگر تمایلی برای فعالیت در والیبال نداشت. بدبیاری بزرگ او هنوز هم از لحاظ روحی او را اذیت می‌کند. حالا میترا که زبان سرخ والیبال بانوان هم محسوب می‌شد و به هیچ عنوان در صحبت کردنش چیزی به نام احتیاط ندارد، بدون انگیزه و غمگین و ناراحت از صحنه والیبال کنار کشیده است.

شعبانیان بخش مهمی از تاریخ والیبال بانوان ایران است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، خیلی زیاد. منتظر بازگشت او می‌مانیم و امیدواریم تا آن زمان برخی از اهالی والیبال یادشان بیفتد که سراغی از شعبانیان بگیرند!

هیلدا حسینی خواه / هفته نامه جام بانوان روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها