در حالی برخی گزارش‌ها از قطع یارانه نقدی برخی اقشار کم‌درآمد حکایت دارد که سخنگوی دولت گفت: تحت هیچ شرایطی یارانه افراد کم درآمد قطع نمی‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۹۶۶
یارانه کم در‌آمدها را قطع نمی‌‌کنیم

به گزارش جام جم آنلاین، محمدباقر نوبخت امروز در همایش «تبیین سیاست‌های برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی» در تهران گفت: تحت هیچ شرایطی یارانه افراد کم درآمد قطع نمی‌شود. در حال حاضر بیش از ۷۵ میلیون نفر ایرانی یارانه دریافت می‌کنند و پرداخت یارانه نقدی به این تعداد توسط دولت به این معنی است که به خاطر عدم دسترسی به اطلاعات کافی، محرومین از دریافت یارانه نقدی بازنمانند.

سخنگوی دولت افزود: سیاست پرداخت یارانه‌ نقدی با تاکید در دولت ادامه خواهد یافت برای اینکه این جامعه هدف؛ یعنی محرومین و فقرا مورد نظر است و پرداخت یارانه برای توانمندسازی این افراد مهم است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، یکی از مقوله‌های بسیار مهم در برنامه ششم توسعه را اشتغال ذکر کرد و افزود: اگر تصور شود که برای ایجاد اشتغالزایی، رشد و سرمایه‌گذاری را باید دو مقوله جدا از هم در نظر بگیریم، اشتباه کرده‌ایم و از این طریق اشتغالزایی امکان‌پذیر نخواهد شد.

وی، ایجاد ۹۰۰ هزار فرصت شغلی در سال‌های برنامه ششم توسعه برای نیروی بازار کار که غالباً هم تحصیل‌کرده هستند را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای رسیدن به نرخ بیکاری ۷ درصد هدف‌گذاری شده در پایان سال ۹۹؛ یعنی سال پایانی برنامه ششم توسعه باید تمهیدات و مقدمات آن از هم‌اکنون فراهم شود.

نوبخت با تاکید بر اینکه دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی بدون توجه به تامین مالی مناسب، امکان‌پذیر نخواهد بود، تصریح کرد: با توجه به رشد اقتصادی، دغدغه دیگر، بهبود معیشت مردم است.

وی، یکی از دلایل نوسانات ارزی را افزایش قدرت پول ملی و قدرت خرید و تثبیت آن ذکر کرد و گفت: برای برنامه ششم توسعه ۱۲ موضوع فرابخشی و ۱۷ موضوع بخشی به عنوان اهداف کلی مدنظر است، در عین حال اهداف کمی نیز برشماری شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، برنامه ششم توسعه را سومین برنامه سند چشم‌انداز و اولین برنامه در راستای اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و گفت: مبانی نظری ما، سیاست‌های ابلاغی است.

وی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به رشدهای بالاتر از ۸ درصد باید خود را آماده کنیم. همچنین برای تدوین برنامه ششم توسعه، از آسیب‌شناسی‌های برنامه‌های قبلی استفاده شده و جداول کمیِ کلانِ فرابخشی و بخشی در برنامه مد نظر قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حامد
-
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
۰
۰
مگه همه جز, كمیته / بهزیستی و...هستن مگه همه بیمه كارگری دارن
مگه سهمیه بازه
اونی كه نیازمنده نمیگیره نه عیدی نه سبد كالا و....بالعكس به پولدار ها میدن

نیازمندی ها