یک روزنامه آمریکایی رسما اعلام کرد دولت آمریکا به شرکت هواپیمایی بویینگ مجوز داده تا مذاکرات خود را با ایرلاین‌های ایرانی باز کند؛ مجوزی که می‌تواند در طول ماه‌های آینده به ایجاد نخستین قرار‌دادهای تجاری بین شرکت‌های هواپیمایی ایران و آمریکا پس از چند دهه منجر شود.
کد خبر: ۸۸۳۵۲۲
کدام هواپیماهای بویینگ به کار ایران می‌آید؟ +تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین ، ایران‌ ایر که در سال‌های نه چندان دور به عنوان یکی از اصلی‌ترین مشتری‌های شرکت بویینگ به حساب می‌آمد در طول هفته‌های گذشته قرار‌داد خرید تعداد زیادی از هواپیماهای شرکت ایرباس را به ثبت رسانده اما با این وجود همچنان نیاز جدی به تامین هواپیماهای جدید دارد.

با توجه به سابقه خوب همکاری‌ها میان ناوگان هوایی ایران و تولیدات شرکت بویینگ به نظر می‌رسد در صورتی که دولت آمریکا به شکل قطعی محدودیت‌های موجود بر سر راه بویینگ را بردارد، احتمال نهایی شدن توافق‌هایی برای خرید هواپیماهای جدید بویینگ وجود خواهد داشت.

با توجه به این‌که بویینگ یکی از قدیمی‌ترین تولید‌کننده‌های هواپیماهای مسافرتی در جهان به حساب می‌آید، تاکنون مدل‌های فراوانی از هواپیماهای این شرکت وارد بازار‌های جهانی شده، اما به نظر می‌رسد در صورت فراهم شدن شرایط برای ایران گزینه‌های پیش‌روی کشور روی چند مدل خاص از تولیدات این غول هواپیمایی آمریکا متمرکز خواهد شد.

بویینگ 737 که در شهرت جهانی خود به بچه بویینگ مشهور شده جزو باریک‌ترین هواپیماهای ساخته شده شرکت بویینگ است.

این هواپیما که عمری طولانی داشته و از اواسط دهه 60 از سوی ایرلاین‌ها مورد استفاده قرار گرفته جزو محبوب‌ترین مدل‌های تولید‌ شده بویینگ به حساب می‌آید تا جایی که در حال حاضر حدود هفت هزار فروند از آن سفارش داده شده که تعداد زیادی از آنها پرواز می‌کنند.

این هواپیما که در طول سال‌های گذشته بویینگ مدل‌های فراوانی از 100 - 737 تا 900 ، 900 -737 را تولید کرده بسته به نوع و فضای پروازش تعداد مسافران میان 85 تا 215 را جابه‌جا می‌کند.

این هواپیما که توان پرواز نزدیک به 5000 کیلومتر را دارد، برای پروازهای داخلی و منطقه‌ای ایران گزینه‌ای مطلوب به نظر می‌رسد.

همچنین می‌توان برای پروازهایی که در کشور‌های نزدیک مانند هند یا اروپای شرقی مطرح هستند نیز از مدل‌های این هواپیما استفاده کرد.

بویینگ 777

این هواپیما پهن‌پیکر دو موتوره که جزو بزرگ‌ترین هواپیماهای شرکت بویینگ به حساب می‌آید نیز یکی از پرطرفدارترین مدل‌های تولید شده از سوی بویینگ است.

این هواپیما درچهار سبک مختلف طراحی شده و ظرفیت مسافرپذیری بین 280 تا 550 مسافر را دارد.

این هواپیمای غول‌پیکر که با توجه به سبک طراحی چرخ‌هایش و دنباله منحصر به فرد خود جزو محبوب‌ترین مدل‌های تولید شده از سوی شرکت بویینگ به حساب می‌آید، از سال 1994 وارد بازار شد و شرکت‌های هواپیمایی مانند یونایتد ایرلاین، بریتیش ایرویز و هواپیمایی ژاپن جزو اصلی‌ترین مشتریان آن هستند.

این مدل از بویینگ که توانایی پرواز در مسافتی بیش از 17 هزار کیلومتر را دارد، با توجه به برد بلند و تعداد مسافر بالایی که می‌پذیرد می‌تواند جزو اصلی‌ترین گزینه‌های پروازهای دور برد ایران باشد تا در کنار مدل ایرباس 380 توان رقابت بالایی به وجود بیاورد.

بویینگ 787

این هواپیما که مدرن‌ترین تولید شرکت هواپیمایی بویینگ به حساب می‌آید، پس از تاخیری چند باره سرانجام در سال 2011 نهایی شد.

این جت مسافربری دو موتوره و پهن پیکر شرکت بویینگ که تعداد صندلی‌هایش بین 210 تا 330 نفر تخمین زده می‌شود با توجه به سوخت‌گیری پایین و تولید بسیار مدرنی که دارد بسیار مورد توجه بوده است تا جایی که بویینگ اعلام کرده سریعا آمار پیش‌فروش به این مدل از هواپیما اختصاص پیدا کرده است تا جایی که تاکنون 800 فروند از آن پیش‌فروش شده است و در این بین یک شرکت ایرلاین ژاپنی با 55 سفارش اصلی‌ترین مشتری این بویینگ به حساب می‌آید.

طراحی مدرن و مصرف سوخت پایین جزو گزینه‌های جدی است که می‌تواند برای ایرلاین‌های ایرانی مهم بوده و در عمل به توافق برای خرید این هواپیما منجر شود.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها