فروش چک‌های مجعول و مسروقه از طریق آگهی روزنامه‌ها

جاعل فراری را شناسایی کنید +عکس

وزارت اطلاعات از دستگیری فردی در استان ایلام خبر داد که اقدام به جعل عنوان این وزارتخانه کرده بود.
کد خبر: ۸۸۳۱۵۷
دستگیری جاعل عنوان وزارت اطلاعات در ایلام

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، در پی گزارش مردمی و گسترش چتر اطلاعاتی و اقدامات عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان ایلام، فردی به نام س.ن که مبادرت به راه اندازی سامانه جعلی تحت عنوان ستاد خبری اداره کل اطلاعات استان ایلام کرده بود، شناسایی و با حکم مقام قضایی دستگیر و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

متهم با استفاده از این سامانه جعلی، اقدام به دریافت گزارش از مردم و در مواردی نیز مبادرت به تهدید و تعقیب برخی بانوان و دختران با عنوان مامور وزارت اطلاعات کرده است.

در بازرسی از محل اختفای نامبرده، سلاح کمری، افشانه، تجهیزات ارتباطی از قبیل بی سیم و کارت های جعلی متعدد با عناوین مختلف نظیر وزارت اطلاعات کشف و ضبط شد.

از اقدامات متقلبانه این متهم می توان به ایجاد شبکه تلگرامی، همچنین مراجعه به شرکت مخابرات و معرفی خود به عنوان نیروی ستاد خبری اداره کل اطلاعات و اخذ سامانه پیامکی برای اهداف سوء خود اشاره کرد.

برابر اطلاعات واصله، مشارالیه با آراستن چهره و ظاهر خود و همچنین همراه داشتن بی سیم و کارت جعلی وزارت اطلاعات به گونه ای عمل کرده که حتی برخی از شهروندان و کارکنان ادارات استان وی را به عنوان یکی از نیروهای اطلاعاتی می شناختند.

نامبرده با ارائه کارت جعلی به اداره پلیس، پیگیر مشخصات هویتی مالکان تلفن همراه برخی از افراد به منظور تهدید و سوء استفاده از آنها کرده بود.

متهم به منظور فریب و جلب توجه طمعه های خود با استفاده از فتوشاب مبادرت به چاپ عکس خود در کنار شهدای مدافع حرم می کرد تا خود را نیروی مهم معرفی کند که به ماموریت های برون مرزی از جمله به کشورهای سوریه، عراق و لبنان نیز اعزام داشته است .

وزارت اطلاعات به هموطنان توصیه کرده است تا از هویت مراجعه کنندگان اطمینان حاصل نکرده اند از ارائه اخبار و اطلاعات خودداری کرده و در صورت لزوم با تلفن 113 موارد را در میان بگذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها