رئیس جمهور با تاکید بر انتخاب نامزدهای اصلح توسط مردم آگاه و بیدار ایران اسلامی گفت: انتخابات برای ملت ایران است و این ملت، نیازی به نصیحت هیچ غیر ایرانی ندارد.
کد خبر: ۸۸۳۱۳۹
ملت در انتخابات نیازی به نصیحت هیچ غیر ایرانی ندارد

به گزارش جام جم آنلاین، ‌رئیس جمهور در گردهمایی کارگران در آینده اقتصاد ایران با تاکید بر انتخاب نامزدهای اصلح توسط مردم آگاه و بیدار ایران اسلامی گفت: مردم آگاه و بیدارند و مصالح خود را به خوبی تشخیص می دهند و در میان نامزدهای تایید صلاحیت شده، بهترین ها و اصلح را انتخاب می کنند.

وی افزود: از همه درخواست می کنم روز هفت اسفند ضمن حضور در پای صندوق ها، روز نشاط باشد به ویژه در تهران که باید از میان نامزدها، 30 نفر را برای مجلس شورای اسلامی و 16 نامزد را هم برای مجلس خبرگان انتخاب کنند.

رییس جمهوری همگان را به تلاش برای بهره گیری از فرصت های برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و آغاز «برجام 2» با هدف رونق اقتصادی و وحدت و انسجام بیشتر در کشور فرا خواند و تاکید کرد: باید با کار، تلاش، جذب سرمایه، تکنولوژی و گشودن بازارهای جدید برای صادرات کالاهای ایرانی، رشد و رونق اقتصادی را برای کشور به ارمغان بیاوریم.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی روز شنبه در همایش «کارگران، آینده اقتصاد ایران» که با حضور کارگران نمونه و نمایندگان تشکل های کارگری برگزار شد، با بیان اینکه دولت یازدهم از ابتدای فعالیت، همه توان و تلاش خود برای رفع تحریم‌های ظالمانه و احقاق حقوق مسلم ملت ایران در صحنه جهانی به کار گرفت، گفت: تلاش دولت تبدیل ایران‌هراسی به ایران‌ستایی و ارائه چهره واقعی مردم ایران برای جهانیان بود تا به این ترتیب دروازه صادرات کالاهای ایرانی نیز به روی جهانیان گشوده و امکانات مورد نیاز و مواد اولیه هم بدون پیچ و خم‌های نابجای تحریم وارد کشور شود.

رییس‌ جمهوری افزود: دولت کوشید فضایی را ایجاد کند تا محصولات ارزان‌تر و قابل رقابت تر با تولیدات جهانی در کشور تولید شود تا به این ترتیب، زمینه اشتغال برای جوانان فراهم شده و امنیت شغلی برای کارگران تضمین شود.

دکتر روحانی با تاکید براینکه برداشتن مشکلات از پیش پای مردم، وعده دولت یازدهم به مردم بود، گفت: ما می‌خواستیم، کالای ایرانی بدون مشکلات تحریم به بازارهای جهانی صادر شود و توانستیم، خطر ریسک را برای صادرکنندگان، کاهش دهیم.

رییس‌ جمهوری اظهار داشت: آنچه در برجام به انجام رسید این بود که زمینه فعالیت و کار در کشور فراهم و دیوارهای نابجای تحریم برداشته شده است و امروز نوبت حضور و تلاش کارگران و کارآفرینان است تا دست به دست یکدیگر داده و در مسیر رونق اقتصادی و ایجاد وحدت و انسجام در کشور، برجام دوم را آغاز کند.

رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه همه باید در مسیر اشتغال جوانان تلاش کنند، گفت: باید به گونه‌ای کار کنیم تا کارگران نه تنها نسبت به امنیت شغلی خود، بلکه نسبت به اشتغال فرزندان خود نیز مطمئن باشند.

دکتر روحانی راه ایجاد رونق اقتصادی در کشور و افزایش تولید را در کار، فعالیت، سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی دانست و افزود: باید فرصتی را ایجاد کنیم تا در آن همه سرمایه‌های داخلی و خارجی در کشور مشغول بکار گرفته شوند.

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه باید سرمایه و تکنولوژی به کشور وارد شود تا فضای کار و فعالیت برای کارگر ایرانی فراهم شود، افزود: دولت امروز زمینه این کار را فراهم کرده و همه باید با درک واقعیت شرایط امروز در مسیر رشد و پیشرفت کشور، تلاش کنند.

آقای روحانی با بیان اینکه امروز تهدیدها به فرصت تبدیل شده و آنهایی که از نام ایران ترس داشته و برای فاصله گرفتن از ایران و ایرانی با هم رقابت می‌کردند، امروز برای نزدیک شدن به ایران و حضور و سرمایه‌گذاری در کشورمان مسابقه دارند، گفت: تجربه سال‌های پیش نشان داد که نفت بشکه‌ای 147 دلار نمی تواند مشکل اشتغال و رفاه مردم را حل کند و این در حالی است که امروز دولت کشور را با نفت حدود 30 دلاری نیز اداره می‌کند، اما در این شرایط همه ملت با وحدت و اتحاد در سال همزبانی دولت و ملت در کنار یکدیگر قرار دارند.

رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه می‌توانیم بدون اتکا به نفت و با کار و فعالیت و صادرات کالای غیرنفتی، کشور را اداره کرده و رونق اقتصادی ایجاد کنیم، افزود: ما در شرایط سخت اقتصادی، فضای لازم را برای سلامت مردم در سراسر کشور فراهم کردیم و با کاهش هزینه‌های سنگین بیمارستانی ، همه مردم را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دادیم.

دکتر روحانی افزود: دولت طی سه سال گذشته در تنظیم لایحه بودجه به گونه‌ای عمل کرده که اضافه حقوق کارمندان و کارگران برای اولین بار از تورم سالانه در کشور بیشتر باشد و حقوق کارگران بازنشسته در طول این سه سال حدود 65 درصد افزایش یافته است.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه دولت همه توان و تلاش خود را برای رفاه کارگران شاغل و بازنشسته بکار خواهد گرفت، بر عدم تضییع حقوق کارگران زن در شرایط مساوی کار با مردان تأکید کرد و افزود: امروز در کشور شرایطی داریم که می‌توانیم با کار و تلاش و جذب سرمایه و تکنولوژی، رشد و شکوفایی و رونق اقتصادی و پیشرفت را در کشور شاهد باشیم.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با دعوت از ملت ایران برای حضوری پرشور، پای صندوق آرا در هفتم اسفند، گفت: باید کسانی را انتخاب کنیم که دغدغه آنان، رونق اقتصادی و اشتغال جوانان بوده و به فکر رشد صادرات غیرنفتی و رشد اقتصادی کشور باشند و قدرت مبارزه با رکود را داشته و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، دلبسته انقلاب و دلباخته ملت باشند و از توطئه‌های دشمن آگاهی داشته باشند.

رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه ملت ایران اجازه نخواهد داد تا کلام رهبری، روی زمین بماند و در کنار دولت و سایر مسئولین در سال همدلی، همزبانی، همفکری و همکاری دولت و ملت با هم‌رأیی کنار صندوق آراء خواهند رفت، خاطر نشان کرد: هر چه فاصله‌ها کمتر و اتحاد و انسجام بین قوا بیشتر باشد، شرایط بهتری برای پیشرفت کشور رقم خواهد خورد.

روحانی اظهار داشت: باید نمایندگانی انتخاب شوند که به دنبال منافع و مصالح ملی بوده و ریل‌گذار حرکت دولت و ملت در مسیر پیشرفت باشند.

رییس‌ جمهوری با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: باید نمایندگانی را برای خبرگان رهبری انتخاب کنیم، تا در روز مبادا بهترین فرد را برای مسئولیت خطیر رهبری انتخاب کنند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه باید قدر وحدت، همدلی، انسجام و امنیت در کشور را دانسته و آگاه باشیم که اگر در این فرصت همه تلاش خود را بکار گیریم، کشور در مسیر پیشرفت و تعالی قرار خواهد گرفت، ادامه داد: هر چه تا امروز در کشور به دست آمده به واسطه مشارکت، حمایت و حضور مردم در صحنه‌های مختلف بوده است. اگر مذاکره‌کنندگان کشور به عنوان نماینده ملت ایران، توانسته‌اند اهداف ملی را در برابر قدرت‌های بزرگ به تحقق برسانند، تنها بخاطر حمایت‌های رهبری و ملت عزیز ایران بوده است.

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه مردم به فرموده رهبر معظم انقلاب، صاحب کشور هستند، افزود: دولت و مجلس با رأی ملت انتخاب شدند و انتخابات کشور به مردم تعلق دارد، ما نیازی به نصیحت هیچ غیرایرانی نداریم، چرا که مردم ما آگاه و بیدار بوده و مصالح خود را به خوبی تشخیص می‌دهند و مطمئناً اصلح‌ترین افراد را از بین کاندیداها انتخاب خواهند کرد.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه هفتم اسفند باید روز نشاط ملت ایران باشد، اظهار امیدواری کرد، وزارت کشور و شورای نگهبان زمان لازم را برای حضور همه واجدین شرایط در پای صندوق‌های رأی در نظر بگیرند.

رییس‌ جمهوری تصریح کرد: امروز همه چشم‌ها و از جمله چشمان قدرت‌های جهانی و کشورهای منطقه به هفتم اسفند و صندوق آرا در ایران دوخته شده است.

دکتر روحانی با بیان اینکه امید ما به وحدت و انسجام ملی و همدلی مردم است، خاطر نشان کرد: مشارکت گسترده و پرشور مردم، راه را برای رونق اقتصادی، جذب سرمایه و فعالیت جوانان فراهم می‌کند.

پیش از سخنان رییس‌ جمهوری نماینده تشکیلات کارگری و رییس اتحاد پیشکسوتان کارگران کشور، در سخنانی به بیان دغدغه‌ها و مشکلات جامعه کارگری کشور پرداختند.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها