اختصاصی جام جم آنلاین

بهترین عکس فتوژورنالیسم سال

ورلد پرس فتو معتبرترین جایزه فتوژورنالیسم به وارن ریچاردسون فتوژورنالیست استرالیایی تعلق گرفت. برگزارکنندگان مسابقه ورلد پرس فتو روز پنجشنبه 18 فوریه ( 29 بهمن) اعلام کردند که عکسی تحت عنوان« امید به یک زندگی جدید » را به عنوان بهترین عکس این مسابقه بسیار معتبر رسانه ای انتخاب کرده اند.
کد خبر: ۸۸۲۹۳۵
بهترین عکس فتوژورنالیسم سال

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرانس پرس، عکس سیاه و سفید مردی به همراه کودک خردسالش زیر سیم های خاردار مرز بین صربستان و مجارستان به نام « امید به یک زندگی جدید » بهترین عکس فتوژورنالیسم شناخته شد. وارن ریچاردسون فتوژورنالیست استرالیایی در شب 28 اوت 2015 زمانی که پناهندگان تلاش می کردند از مرز هورگوس در صربستان و روژکه عبور کرده و وارد مجارستان شوند ، این عکس را تهیه کرده است. کودک خردسال دست به دست می شود تا از زیر سیم های خاردار عبور داده شود.

فرانسیس کان رئیس هیات داوران ورلد پرس فتو و مدیر بخش عکس آژانس فرانس پرس تصریح کرد: عکس وارن ریچاردسون به دلیل سادگی اش تاثیرگذار و قدرتمند است. ما این عکس را در همان مراحل اولیه گزینش ها دیده بودیم و اطمینان داشتیم که عکسی مهم است.

هوانگ ون عضو هیات داوران و مدیر تولید رسانه های نوین آژانس خبری چینی شین هوا گفت: عکس تاثربرانگیز است. شما نگرانی و تنش را به شکل ملموسی مشاهده می کنید. تصویر هیجان و احساسات پدری را نشان می دهد که تلاش می کند پسر خردسالش را به جهانی بفرستد که خود قصد پیوستن به آن را دارد.

وارن ریچاردسون پنج روز را همراه با پناهندگان سپری کرد تا آن شب یک گروه 200 نفری از پناهندگان را دید که در پناه درختان در طول سیم های خاردار مرزی جابه جا می شوند. او گفت: ما تمام شب را با ماموران پلیس مرزی موش و گربه بازی می کردیم. آنها ابتدا زنان و کودکان، پدران و افراد سالمند را از زیر سیم ها عبور می دادند. حدود ساعت 3 بامداد بود که توانستم این عکس را بگیرم. از بیم پلیس مرزی نمی توانستم از فلش استفاده کنم بنا بر این از نور ماه استفاده کردم.

در این دوره از مسابقه معتبر ورلد پرس فتو حدود 83 هزار عکس از آثار 5775 عکس از 128 کشور جهان از سوی هیات داوران بررسی شدند. هیات داوران در 7 بخش مختلف ورلد پرس فتو از 41 عکس از 21 کشور جهان تقدیر کرد.


گزارش: بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها