فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه یگان صابرین کلید قفل های سخت است، گفت: حضور مستشاری صابرین در آنسوی مرزها عرصه را برای دشمن تنگ کرده است.
کد خبر: ۸۸۲۸۰۵
سپاه بالای سر تروریست هاست/ خطا کنند می‌زنیم

به گزارش جام جم آنلاین،سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه صبح امروز پنج شنبه طی سخنانی در یادواره شهیدا یگان ویژه صابرین، اظهار داشت: شهدای مدافع حرم شهدایی هستند که امنیت پایدار را برای جمهوری اسلامی ایران در پی خواهند داشت. شهدای عزیزی که حضورشان در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی برای دفاع از ارزش‌ها و باورهای دینی‌مان است.

وی ادامه داد: ما در وضعیت و منطقه‌ای قرار داریم که منطقه‌ای آشوب‌زده و آشفته‌ است. نزدیک به 60 درصد از آن سوی مرزهای ما هیچ کنترلی از سوی کشورهای همسایه نمی‌شود و مرزها در دست عناصر تروریستی است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: در شمال غرب تا سردشت عناصر تروریستی گروه پ.ک.ک در آنسوی مرزها حضور دارند و سربازان عراقی در این مرزها حضور ندارند و هم مرز ما گروهک‌های تروریستی مستقر شده‌اند. از قاسم‌دشت تا سومار نیز کشور همسایه حاکمیتی ندارد و تروریست‌ها در آنجا جولان می‌دهند. از سومار تا شلمچه نیز حضور مقتدری از کشور مقابل مشاهده نمی‌شود.

سردار پاکپور به مرزهای شرقی کشور نیز اشاره کرد و گفت: از چابهار تا مرزهای پاکستان مامن گروه‌های تروریستی است و هیچ کنترلی از سوی کشور پاکستان صورت نمی‌گیرد، در مرزهای افغانستان نیز طالبان و عناصری از داعش وجود دارند و افغانستان حاکمیتی در آنجا ندارد.

وی تصریح کرد: امنیت فعلی در مرزهای جمهوری اسلامی با 8 سال گذشته قابل مقایسه نیست. در سال‌های 86 تا 88 در عمق خاک خود با گروه‌های تروریستی می‌جنگیدیم و با کمین آنها تعدادی از بچه‌های ما شهید شدند.

وی گفت: زمانی که مسئولیت امنیت کشور در جنوب شرق کشور به سپاه واگذار شد و سردار شوشتری فرمانده قرارگاه قدس شد بعد از چند ماه به منطقه رفتم و برای ایجاد امنیت پایدار در این منطقه طرح‌های مختلفی را بررسی کردیم زیرا نا امنی زیادی در آن سال‌ها در این منطقه وجود داشت ولی هم‌اکنون شرایط با وضعیت آشفته پیرامون قابل مقایسه نیست.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ما در گذشته در بخشی از مرزهای شمال غرب حضور نداشتیم و عدم حضور ما جولانگاه ترویرست‌ها شده بود، خاطر نشان کرد: ما با توپخانه‌های دوربرد عقبه‌های ضد انقلاب و دشمن را می‌زدیم زیرا ضد انقلاب عمقی از خاک ما را گرفته بود ما در آنجا نه پاسگاه داشتیم و نه حضور و هر هفته مورد کمین دشمن قرار می‌گرفتیم.

سردار پاکپور افزود: از سال 89 بنا به فرمان فرماندهی کل قوا بنا شد که امنیت در شمال غرب و جنوب شرق پایدار بماند، خون شهدای صابرین باعث استقرار امنیت در آن مناطق شد. در سال 90 عملیات‌ها در شمال غرب آغاز شد و رزمندگان ما در ارتفاعات 3 هزار متری غرب کشور که از شرایط خاص خود برخوردار است و با خونی که در ارتفاعات جاسوسان از شهدای ما جاری شد، آن همه از ارتفاعات را فتح کردیم.

وی ادامه داد: بعد از عملیات جاسوسان و به شهادت رسیدن تعدادی از رزمندگان ما و گرفتن ارتفاعات پانه‌‌سر، برخی از عناصر تروریستی که فکر نمی‌کردند رزمندگان ما به آنجا برسند در سنگرهای خود خودکشی کردند و در نهایت در سال 94 ارتفاعات بسیار مهم گلاله و ماهرو را آزاد کردیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: سپاه در حال حاضر بالای سر تک تک تمام سنگرهای دشمن حضور دارد و اگر خطایی از سوی آنها صورت بگیرد، با خمپاره 60 و تیربار آنها را می‌زنیم.

سردار پاکپور خاطر نشان کرد: در گذشته زمانی که تروریست‌ها در شرق کشور به عمق کشور می‌آمدند و عملیات‌های خود را انجام می‌دادند امروز دیگر چنین اقداماتی را نمی‌توانند انجام دهند و از آن سوی مرزها آن را زمین‌گیر کرده‌ایم و دشمن در آن سوی مرزها با ما درگیر شده است. در این عملیات‌ها همه یگان‌های نیروی زمینی نقش مهمی را ایفا کردند اما یگان صابرین نقش ویژه‌ای داشت و امسال وقتی قصد داشتیم در گلاله و ماهور عملیات کنیم، سخت‌ترین ارتفاعات به صابرین واگذار شد که ظرف دو ماه دژی مستحکم در آنجا ایجاد کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حضور مستشاری یگان‌های صابرین در سوریه اشاره کرد و گفت: وقتی که هجمه‌ها از مرزهای کشور به باورهای ما آغاز شد، یگان صابرین و دیگر یگان‌های نیروی زمینی به منطقه اعزام شدند تا تعدی به حرم حضرت زینب(س) و همینطور حرم اهل بیت(ع) در کشور عراق صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه ما در عراق شهید اهدا کرده‌ایم، گفت: شهدای ما به هزاران کیلومتر در خارج از مرزها رفتند تا با دشمنان اهل بیت(ع) مقابله کنند آنها رفتند و شهید شدند چون به باورهای دینی ما تعدی شده بود. از طرفی اگر با دشمن در آن سوی مرزها درگیر نشویم باید در مرزهای کرمانشاه و جنوب غرب با آنها مقابله می‌کردیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: حضور مستشاری یگان‌های نیروی زمینی سپاه در آن سوی مرزها عرصه را بر دشمن تنگ کرده و میدان وسیعی را از آنها گرفته است؛ زیرا اگر میدان وسیعی به آنها بدهیم آنها قطعا به مرزهای ما حمله می‌کنند و این حضور در آنجا به این دلیل است که دشمن را در همانجا نابود کنیم و اجازه ندهیم آنها به مرزهای اعتقادی ما نزدیک شوند.

وی افزود: در حال حاضر سپاه بالای سر تروریست‌ها حضور دارد و اگر خطایی از آنها سر بزند آنها را می‌زنیم.

منبع:تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها