معاون قوه قضاییه خبر داد:

تشکیل 50 پرونده تخلفات انتخاباتی

معاون قوه قضائیه گفت :دراین دوره انتخابات درحوزه فضای مجازی حدود50 پرونده در دادسراهای کشورتشکیل شده است.
کد خبر: ۸۸۲۵۳۶
تشکیل 50 پرونده تخلفات انتخاباتی

به گزارش جام جم آنلاین ،معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تاکنون چه تعداد پرونده تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است، افزود: به همت دست اندرکاران امر انتخابات فکر می کنم قانونمداری در این دوره از انتخابات به صورت گسترده مشاهده می شود و به تذکرات توجه ویژه شده است.
محمد باقر الفت گفت: نتیجه فعالیت های صورت گرفته در امر ارتقاء آگاهی های عمومی در دستگاه قضایی و سایر دستگاه ها، تشکیل کمترین پرونده های قضایی به ویژه در قسمت های غیرمجازی بوده است که تعداد پرونده های تشکیل شده در این باره به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد.
الفت افزود: البته در حوزه فضای مجازی حدود 50 پرونده در دادسراها تشکیل شده است که در این پرونده ها نیز با عناوین مجرمانه بسیار پراهمیتی روبرو نیستیم.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برخوردها در این زمینه در حد تذکر بوده است یا بیشتر گفت: وقتی رفتاری وصف مجرمانه بیابد، قانونگذار برای آن ضمانت اجرایی کیفری برقرار می‌کند و ابزار عدالت کیفری شامل مجازات هایی فراتر از تذکر محسوب می شود که جزای نقدی یکی از این مجازات هاست.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به آغاز تبلیغات داوطلبان مجلس شورای اسلامی از 29 بهمن چه تمهیداتی برای جلوگیری از تخلفات انتخاباتی اندیشیده اید؟ افزود: برای همه داوطلبان انتخابات مجلس که صلاحیتشان تأیید شده است آرزوی موفقیت داریم و از آنان می خواهیم تبلیغاتشان در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و نظر قانونگذار باشد و فقط خود و توانایی هایشان را به ملت ارائه کنند.
وی گفت: در این بین اگر به نظرشان می آید که برخی مقررات نیازمند جامعه امروز ایران است و می تواند در مجلس به تصویب برسد اینگونه موارد را هم می توانند داوطلبان به اطلاع عموم مردم برسانند.
الفت با اشاره به اینکه نامزدان از ورود به رقابت های ناسالم باید خودداری کنند افزود: باید فرهنگ رقابت انتخاباتی در کشور توسعه یابد و نهادینه شود.
وی گفت: چنانچه برخی افراد بخواهند بداخلاقی های انتخاباتی را شیوه کار خود قرار دهند دستورات اکیدی برای نیروی انتظامی به عنوان ضابط دادگستری و مقامات قضایی در دادسراها و دادگاه ها صادر شده است که به این موضوعات با سرعت رسیدگی و احکامی را صادر کنند که بازدارندگی داشته باشد تا خاطیان مطمئن شوند که محاکم ما در این عرصه دچار تسامح و تساهل نخواهند شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: فکر می‌کنیم با صدور چند حکم کارساز بتوانیم جلوی خیلی از تخلفات آینده را بگیریم و ما بنا نداریم اجازه دهیم انتخابات در روزهای پیش رو دستخوش حرکات نابخردانه برخی افراد جاهل یا عالمِ مغرض شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها