سخنگوی وزارت کشور گفت: برای نظارت بر تبلیغات انتخابات فضای مجازی هیئت نظارت بر این فضا متشکل از برخی دستگاه‌ها تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۸۸۲۳۱۲
تشکیل هیئت نظارت بر تبلیغات انتخابات در فضای مجازی

به گزارش جام جم آنلاین ، حسینعلی امیری با اشاره به درخواست رئیس جمهور از وزیر کشور درباره نظارت بر تبلیغات فضای مجازی افزود: بر اساس دستور آقای روحانی به وزیر کشور اجازه ای مبنی بر ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و همچنین جلوگیری از تخریب و سوء تبلیغات در فضای مجازی داده شد.

وی گفت: برای تحقق این هدف هیئت نظارت در فضای مجازی متشکل از وزارت کشور، وزارت اطلاعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دادستان کل کشور تشکیل می شود تا بر تبلیغات در این فضا نظارت داشته باشد.

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: در صورتی که در فضای مجازی سوء تبلیغات، تخریب، تشویق اذهان عمومی و سایر تخلفات و جرائم انتخاباتی دیده شود در سریع ترین زمان ممکن موضوع بررسی و رسیدگی می شود.

امیری با اشاره به ایام تبلیغات رسمی انتخابات، از نامزدهای انتخابات خواست تا در تبلیغات وعده های غیرعملی ندهند، توقع مردم را بالا نبرند، خارج از اختیارات نمایندگی سخن نگویند و نسبت به رقبای خود دست به تخریب و تهمت و افترا و نشر اکاذیب نزنند.

سخنگوی وزارت کشور همچنین از صدور کیفرخواست برای برخی نامزدها که مرتکب جرائم انتخاباتی شدند خبر داد و افزود: مطمئنا به تخلفات و جرایم انتخاباتی در سریع ترین زمان رسیدگی می شود، چراکه قوه قضائیه نیز به همین منظور شعبی را اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها