رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: از مجموع دو هزار و 725 داوطلب نمایندگی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، صلاحیت یک هزار و 261 نفر از سوی شورای نگهبان تایید شده است.
کد خبر: ۸۷۹۹۰۱
تایید صلاحیت 1261 داوطلبان انتخاب مجلس در استان تهران

به گزارش جام جم آنلاین ، سید شهاب الدین چاوشی روز یکشنبه در نشست ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به وضعیت بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات استان افزود: یک هزار و 494 داوطلب نیز از سوی شورای نگهبان واجد شرایط نمایندگی مجلس شورای اسلامی تشخیص داده نشده و رد صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه 46 درصد از مجموع داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان تهران تایید صلاحیت شدند تصریح کرد: صلاحیت 54 درصد از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی استان تهران نیز رد و یا احراز نشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استان تهران افزود: براساس گزارش اعلام شده از سوی فرمانداری تهران، وضعیت 56 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه هنوز نامشخص است.

وی یادآور شد: در این مرحله، در روند بررسی صلاحیت 368 داوطلب که در مرحله قبل از سوی هیات نظارت بر انتخابات رد شده بود تجدیدنظر شده و به لیست تایید صلاحیت شدگان اضافه شدند.

معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه این جلسه ستاد انتخابات استان تهران گفت: همه تلاش اعضای ستاد انتخابات استان تهران به وی‍ژه فرمانداران باید بر تحقق اصل مشارکت حداکثری مردم در انتخابات معطوف شود.

چاوشی به اهمیت هماهنگی بازرسان، ناظران و مجریان در روز انتخابات اشاره و اظهار کرد: حداکثر تلاش ما باید برگزاری انتخاباتی سالم و رقابتی با مشارکت گسترده مردم باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران روز گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از ارسال نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به شش مرکز حوزه انتخابیه اصلی استان خبر داده بود.

وی افزود: فرمانداری ها موظفند وضعیت داوطلبان رد یا احراز صلاحیت نشده را به صورت محرمانه به آنان اعلام کنند.

توزیع 9 میلیون و 85 هزار تعرفه رای برای انتخابات مجلس در استان تهران

دبیر ستاد انتخابات استان تهران نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه 65 هزار و 493 نفر در استان تهران برای برگزاری انتخابات آموزش دیده اند گفت: از این تعداد 636 نفر از اعضای ستاد انتخابات استان تهران هستند.

محمدرضا یوسفی افزود: از مجموع آموزش دیدگان،396 نفرعضو هیات های اجرایی انتخابات استان تهران هستند.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استان تهران همچنین از آموزش 41 هزار و 700 نفر از اعضای شعب اخذ رای حوزه انتخابیه تهران خبر داد و گفت: در هر شعبه اخذ رای 9 نفر از افراد آموزش دیده حضور خواهند داشت.

یوسفی با بیان اینکه 10 هزار و 500 نفر نیز برای حضور در شعب اخذ رای شهرستان های استان آموزش های لازم را فراگرفته اند، تصریح کرد: در هر یک از شعب اخذ رای شهرستان های استان تهران هفت نفر از آموزش دیدگان مستقر می شوند.

دبیر ستاد انتخابات استان تهران شمار نماینده فرمانداران در شعب اخذ رای را 12 هزار و 260 نفر عنوان کرد و افزود: در هر یک از شعب اخذ رای دو نفر به عنوان نماینده فرماندار حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه آخرین دوره آموزشی مربوط به انتخابات در روز 27 بهمن ماه برگزار می شود یادآور شد: برگزاری دو مانور انتخاباتی به منظور رفع کاستی های احتمالی تا روز برگزاری انتخابات پیش بینی شده است.

یوسفی مجموع شعب اخذ رای قطعی استان تهران را شش هزار و 138 شعبه برشمرد و گفت: حوزه انتخابیه تهران با داشتن چهار هزار و 641 شعبه(با احتساب 35 شعبه مربوط به اقلیت های دینی) بیشترین تعداد شعب اخذ رای استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استان تهران اظهار کرد: یک هزار و 497 شعبه اخذ رای نیز برای سایر حوزه های انتخابیه استان تهران پیش بینی شده است.

وی مجموع عوامل اجرایی حوزه انتخابیه تهران را (با احتساب استقرار 2 نفر در هر شعبه)، 102 هزار و 102 نفر ذکر کرد و گفت: 26 هزار و 946 نفر نیز برگزاری انتخابات در سایر حوزه های انتخابیه استان را به عهده دارند.

یوسفی خاطرنشان کرد: در مجموع 129 هزار و 48 نفر برگزاری انتخابات در استان تهران را به عهده دارند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استان تهران از توزیع 9 میلیون و 85 هزار تعرفه رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بین 16 فرمانداری استان خبر داد و افزود: شمار تعرفه های توزیع شده تا 30 درصد بیش از واجدین شرایط شرکت کننده در انتخابات است.

استان تهران در مجموع 35 کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که 30 کرسی مربوط به حوزه انتخابیه تهران و هر کدام از پنج کرسی دیگر به سایر حوزه های انتخابیه اصلی استان تعلق دارند.

این استان دارای شش حوزه اصلی و 20 حوزه فرعی شامل شهرستان ها و بخش ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها