لیفت صورت به همراه قرار دادن نخ در پوست، یک روش بدون نیاز به جراحی، ایمن و غیر تهاجمی است که پوستی لطیف، طبیعی و زیبا را به ارمغان می آورد.
کد خبر: ۸۷۷۹۸۹
زیبایی صورت با یک نخ

به گزارش جام جم سرا، تقریبا در همه جا به خصوص اروپا و آمریکا لیفت با نخ متداول شده است.استفاده از نخ های قابل جذب PDO آخرین و بهترین روش مطرح شده برای لیفت صورت و بدن است.

این روش که ابتدا در کره جنوبی رواج و توسعه و پیشرفت نموده است، هم اکنون در بسیاری از کشورهای پیشرفته متقاضیان بیشماری دارد، البته علت اصلی این موج تقاضای روز افزون چیزی جز آسان بودن روش کار برای بیمار و نتایج بسیار درخشان نسبت به مشکلات اندک اجرایی این روش تحسین برانگیز نیست.
برخی از متدهای درمانی در این روش قابل رقابت با جراحی هستند ولی با این متد خبری از گرفتاری های ناشی از عمل جراحی نیست و دوران نقاهت بسیار کوتاه تر و راحت تر از جراحی است.
دکتر صداقت پیشه متخصص پوست درباره نخ‌هایی که به تازگی وارد کشور شده است، گفت: نخ‌هایی که ما سالها در جراحی‌ها از آن استفاده می‌کنیم، هم از همین نوع نخ‌ها است با تفاوت اینکه این نخ‌ها داخل پوست می‌ماند و در نخ‌های قدیمی ما بخیه رویی را می‌کشیم. با این نخ‌ها لایه داخلی پوست را دوخته و بخیه روی پوست پس از درمان کشیده می شود، جراحی‌هایی که با این نخ‌ها انجام می‌شود زیر پوستی بوده و هیچ ضرر یا آسیبی برای بیمار ندارد و می‌تواند درمان مناسبی برای زیبایی پوست باشد.
برای زیباترشدن وقت صرف کنید!
لیفت یا کشیدن صورت روندی است که می‌تواند صورت شما را زیبا و جوان تر نشان دهد و زمانی که احساس می‌کنید صورتتان دچار افتادگی شده است، می‌توانید از روش‌های گفته شده برای شفاف شدن پوستتان استفاده کنید.
دکتر نیلفروش زاده متخصص پوست و مو در این باره اظهار داشت: این لیفت یا زیبایی صورت،‌ بستگی به نوع نخی که استفاده می‌شود، متفاوت است با توجه به مدعیان طراح این روش این طرح چون روش جدیدی است، پزشکان پوست و مو می‌توانند این لیفت را بر روی پوست انجام دهند.
بنابراین هر چیزی که توصیه می‌شود، نمی‌تواند خوب و مفید باشد باید توجه کرد که روشی که برای جوان‌سازی پوستمان انتخاب می‌کنیم حتی اگر یک کرم یا نرم کننده است، کمترین آسیب را به پوستمان وارد کند.
با این کار متفاوت دیده شوید
دکتر نیلفروش زاده گفت: این نخ‌ها انواع متفاوتی دارد، یک نوع آن رشته‌ای از خارهای ظریف است و به خاطر افزایش سطح تماس می‌تواند التهاب و کلاژن سازی را تحریک کند، بعضی ها ممکن است، چند رشته‌ای باشند، که التهاب بیشتری را ایجاد می‌کنند و ترکیباتی در خودشان دارند مثل گلایکولیک در خودشان که باعث تحریک بیشتر کلاژن سازی شده و التهاب ایجاد می‌کند و اشکال آن به صورت مارپیچ داخل بافت قرار می‌گیرند که برای لیفت صورت و بدن مورد استفاده است.
وی ادامه داد: شاید بتوان گفت، سادگی روش، حداقل بودن عوارض، جزو مهمترین مزایای این روش نسبت به سایر روش های زیبایی است.
شما می توانید با جدیدترین متد جراحی زیبایی یعنی نخ‌هایی که هم لاغرتان می‌کند و هم جوان چهره‌ای زیبا و جوان را تجربه کنید.نخ‌هایی که علی القاعده مثل سایر محصولات وارداتی به کشورمان، از کشور چین برای ما به ارمغان رسیده است. نخ‌هایی که توانایی کشیدن پوست را دارند و برایمان جوانی و شادابی را به ارمغان می‌آورند.
دکتر نیلفروش زاده با اشاره به ورود نخ‌هایی که باعث جوان شدن پوست می‌شود،گفت: نخ های قابل جذب، انواع و اقسام مختلفی دارند که از جمله آنها نخ‌PDO است که از کره جنوبی وارد کشورمان شده است ، یکی از ویژگی‌های این نخ‌ها ساده بودن روش انجام آن نسبت به سایر روش های زیبایی امروزی است، این روش نیاز به عمل جراحی ندارد.ماده اصلی این نخ‌ "پلی بیواوکسان" است، که سالها در جراحی داخلی مورد استفاده قرار گرفته است که بی ضرر بودن آن محبوبیت آن را دو چندان کرده است.
وی ادامه داد: روش انجام کار به این صورت است که یک سری نخ را در جهت‌های مشخص قرار داده و می‌کشند، که این نخ‌ها باعث تحریک کلاژن‌سازی شده و جذب می‌شوند، در واقع التهاب خفیفی که در محل اتفاق می‌افتد، منجر به افزایش گردش خون و در نهایت لیفت می‌شود ،ادعای طراحان این است که 30 درصد این لیفت در روزهای اول خود را نشان می‌دهد و مابقی پس از 4 ماه اتفاق می‌افتاد و پس از یک سال و نیم نخ به طور کامل جذب پوست می‌شود و اثر لیفت نهایتا تا 5 سال روی پوست باقی می‌ماند.
کار را به کاردان بسپارید
متخصص پوست و مو و زیبایی اذعان داشت: ما در جراحی‌ برای بستن زخم از نخ‌ استفاده می‌کنیم و وارد زیر پوست بیمار شده و بافت‌های زیر پوستی با این نخ‌ها بخیه می‌کنیم ولی آن چیزی که در آخر انجام می‌شود، کشیدن بخیه روی پوست بیمار است و نخ‌هایی که لایه‌های زیرین پوست با آن بخیه شده داخل بافت زیر پوست بیمار باقی می‌ماند و این جراحی‌ها زیر پوستی است و برای بافت عضلات مریض استفاده می شود ما از این نخ‌ها استفاده می‌کنیم تا بیمار دچار عوارض کمتری شود.
وی همچنین در ادامه تاکید کرد: اگر پزشکی مهارت لازم را نداشته باشد و نتواند جراحی را به خوبی انجام دهد، مطمئنا عوارضی هم برای بیمار به همراه دارد. قطعا بیماری که این درمان را با پزشک غیر متخصص می‌شپارد، ممکن است این نخ باعث عفونت ‌شود و عوارضی را در پی داشته باشد مثلا موجب خراب شدن شکل اولیه پوست شود . اگر توجه داشته باشید، حتی آمپول معمولی هم ممکن است موجب عفونت شود و این عارضه‌ای نیست که بگوییم ناشی از این دارو یا آن درمان صورت گرفته است. اگر امور استرلیزه انجام شود عفونتی هم به دنبال ندارد.
دکتر نیلفروش زاده گفت: با توجه به اینکه این عمل در یک روز انجام می‌شود و انواع و اقسام نخ‌ها و همچنین شرایط پوست بیمار، نمی‌توان هزینه مشخصی برای این روش بیان کرد، اما درکل برای پوستهایی که خیلی نیاز به این عمل ندارند، از نخ‌های رشته ای که حدود 400 الی 500 هزار تومان هزینه دارد، استفاده می‌شود که البته هزینه درمان و ویزیت متخصص نیز با توجه به طولانی بودن روش بیشتر هم می‌شود.
پس از پیری هم می‌توان جوانی را تجربه کرد؟
واقعا به این موضوع فکر کرده‌اید که پس از پیری می‌توان صورت را دوباره به جوانی رساند، اما می‌توانید با کمی تامل در میانسالی این اقدام را انجام دهید.
دکتر صداقت پیشه در ادامه خاطر نشان کرد: آن کشیدگی و قوامی که پوست هر فرد در جوانی دارد، نمی‌‌تواند در پیری هم داشته باشد و به حالت اولیه نگه دارد، جراحی‌ای که انجام می‌گیرد بخشی از این پوست که شل و آویزان شده توسط این نخ‌ها کشیده می‌شود و عضلات و بافت زیر پوست را با این نخ‌ها جمع می‌کنند و این نخ داخل پوست بیمار باقی می‌ماند ولی هر عملی ممکن است که عوارض خود را داشته باشد. این روش به شادابی و طراوت پوست فرد تاثیر بگذارد.
مراقب باشید همه چیز عوارض دارد !
دکتر نیلفروش در بخش پایانی گفت: در بعضی موارد، این روش می‌تواند به پوست آسیب برساند آنهم زمانی است که این روش به دست فرد غیر متخصص انجام گیرد که عوارضی چون کبودی،خارش و تورم،عفونت روی پوست را به دنبال دارد.
پوست انسان مکانیزمی دارند که با مرور زمان بافت سفت آن دستخوش تغییرات می شود و از حالت جوانی خارج و به سمت پیری و افتادگی تمایل پیدا می کند که محققان معتقدند این روش درمانی برای افراد بالای 50 سال زیاد نمی تواند کاربرد داشته باشد لذا بهتر است که روند طبیعی پیر شدن پوست طی شود و ما خود را درگیر حساسیت های نابجا که گاهی کار دستمان می دهد نشویم.
منبع : باشگاه خبرنگاران
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها