دیگر دوست نداشت لیلا را در مدرسه ببیند. می‌خواست کاری کند که دوست دیروز و دشمن امروز برای همیشه مجبور به ترک تحصیل شود. تنها راهی که به ذهنش رسید،‌ انتشار عکس‌های او بود تا شاید به‌خاطر آبروی از دست رفته‌اش ترک تحصیل کند، اما با این کار خودش را با دردسری بزرگ روبه‌رو کرد.
کد خبر: ۸۷۶۶۴۶
انتقام تلگرامی ‌از دوست قدیمی

به گزارش جام جم آنلاین،هفته گذشته دختر نوجوانی همراه والدینش به پلیس فتای استان گلستان رفت و از انتشار عکس‌های خصوصی‌اش در تلگرام و واتس‌اپ خبر داد.

دختر نوجوان در شکایتش گفت: از چند روز پیش مردان و پسران جوانی با گوشی تلفن همراهم تماس می‌گرفتند و قصد دوستی و دعوت کردن من به خانه‌شان را داشتند.

هرچه به آنها می‌گفتم من یک دختر دانش‌آموز هستم و مرا با فرد دیگری اشتباه گرفته‌اید و مزاحمم نشوید،‌ بی‌فایده بود.

آنها مدعی بودند که من عکس‌هایم را همراه شماره تلفنم در تلگرام و واتس‌آپ به‌عنوان زنی که مایل به ارتباط دوستی بوده کرده‌ام.

به همین خاطر می‌خواهند که با من دوست شوند. ابتدا حرف‌هایشان را باور نکردم تا این که با بررسی موضوع در تلگرام و واتس‌اپ متوجه شدم گفته‌های افراد تماس گیرنده صحت دارد و عکس‌های خصوصی‌ام همراه شماره تلفن همراهم پخش شده است.

وی اضافه کرد: شوکه شده بودم. نمی‌دانستم چه کسی و با چه انگیزه‌ای به این کار دست زده است.

این مزاحمت اینترنتی و در ادامه آن مزاحمت‌های تلفنی که برایم ایجادشده بود منجر به آن شده که آبروی خانوادگی من و خانواده‌ام به خطر بیفتد.

حتی چندبار خواستم با اتفاقی که پیش آمده دست به خودکشی بزنم که نتوانستم. نمی‌دانم عکس‌های خصوصی ام چگونه به دست مزاحم اینترنتی رسیده که او اینچنین با زندگی من و خانواده‌ام بازی کرده است.

همزمان با شکایت این دانش‌آموز و خانواده‌اش،‌ تحقیقات پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری متهم اینترنتی آغاز شد تا این که ماموران فتا به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد یک دختر نوجوان دست به این کار زده است. بنابراین او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و به پلیس فتا منتقل شد.

دختر 16 ساله در اظهاراتش گفت: من و شاکی همکلاسی هستیم و بسیار صمیمی ‌بودیم. به خاطر اعتمادی که به هم داشتیم هر جا که می‌رفتیم از یکدیگر عکس می‌گرفتیم.

اما دو ماه پیش میان ما اختلاف‌هایی به وجود آمد و با هم دعوا کردیم و دیگر با هم حرف نمی‌زدیم. برای این‌که از او انتقام بگیرم و کاری کنم که حتی دیگر به مدرسه نیاید،‌ دست به این کار زدم.

تعدادی از عکس‌هایی را که از او در گوشی تلفن همراهم داشتم در تلگرام و واتس‌اپ همراه شماره تلفن همراهش و مطالب غیراخلاقی که درباره وی در آنجا نوشته بودم منتشر کردم.

گمان می‌کردم با این کار او ترک تحصیل کرده و دیگر او را نخواهم دید، غافل از این که با این کار خود را به دردسر می‌اندازم.

سرهنگ حبیب‌الله رجبلی،‌ رئیس پلیس فتای استان گلستان در این باره گفت: از مردم خواستاریم عکس‌های خصوصی خود را در اختیار دیگران حتی دوستان صمیمی‌ خود و اقوامشان قرار ندهند.

زیرا ممکن است در صورت بروز اختلاف و دعوا میان آنها مشخصات و تصاویر آنها مورد سوءاستفاده قرار بگیرد و موقعیت شخصی،‌ کاری یا خانوادگی آنها به خطر بیفتد.

همچنین در صورت بروز چنین مشکلاتی موضوع را به پلیس فتا اطلاع دهند تا پلیس در این زمینه اقدام‌های لازم را انجام دهد.

مجرمان اینترنتی هم آگاه باشند که اگر دانسته یا نادانسته دست به جرایم اینترنتی بزنند مجازات‌های سختی از جمله حبس در انتظارشان است و این زنگ خطری است برای افرادی که سودای جرایم اینترنتی را در سر می‌پرورانند.

امیرعلی حقیقت‌طلب

ضمیمه تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها