ایجاد چین و چروک در پوست یکی از مشکلاتی است که شاید باعث ناراحتی تان شود.
کد خبر: ۸۷۶۳۸۵
کلید داشتن یک پوست شاداب و بدون چروک

به گزارش جام جم سرا ، علت های مختلفی برای ایجاد چین و چروک در پوست وجود دارد که اگر آنها را بدانید می توانید از به وجود آمدن این چروک های کذایی در پوست تان جلوگیری کنید.

۴ علت اصلی که باعث چروک شدن پوست تان می شود!!

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که در آینه نگاهی بیندازید و از خود بپرسید چرا از دیروز پیرتر به نظر می‌رسم؟ ‏ممکن است مقصر اصلی جلوی چشمتان باشد! در واقع کلید داشتن یک پوست شاداب، تشخیص دادن عادت‌های خوب و بد و کنار گذاشتن عادت‌های اشتباه است. دانا جیمز، متخصص تغذیه به بررسی عوامل موثر در پیری پوست پرداخته است.

مصرف کم‌چربی و روغن باعث چروک شدن پوست تان می شود

به طور معمول ما به مصرف چربی زیاد در برنامه غذایی نیاز نداریم. اما اگر پوستتان خشک و پوسته پوسته است و از طرفی از مصرف چربی پرهیز می‌کنید، این دو می‌تواند با هم مرتبط باشد. غشای سلول از جمله سلول‌های پوست از چربی‌های اشباع شده ترکیب شده است و چربی‌هایی مانند امگا-۳ و امگا-۶ برای بدن ضروری است.

راه‌حل طبیعی

مصرف حداقل ۳ نوع چربی از جمله روغن نارگیل، روغن شاهدانه و چیا که گیاهی یک ساله و از جنس مریم گلی و خانواده نعناعیان است، توصیه شده است. دانه چیا و شاهدانه علاوه بر امگا۳ و ۶ مقداری فیبر و پروتئین نیز دارد. می‌توان هر دو را به غذا اضافه کرد.

نامتعادل شدن هورمون‌ها باعث چروک شدن پوست تان می شود

هنگام قاعدگی یا یائسگی اگر به طور منظم به خوردن کربوهیدرات‌های تصفیه شده و قند بپردازید، ترشح هورمون انسولین تحریک می‌شود و التهاب در بدن افزایش می‌یابد که این امر به ظهور خط‌های بیشتر روی پوست منجر می‌شود.

راه‌حل طبیعی

برای بازگرداندن تعادل هورمون‌ها، از مصرف زیاد قند و چربی بپرهیزید و به خوردن غذاهای تازه روبیاورید.

اختلال خواب یکی دیگر از علت های چروک شدن پوست تان است

روند جوان‌سازی سلولی در خواب طی می‌شود و با کم‌خوابی این روند مختل می‌شود. علاوه بر آن تولید هورمون گرسنگی (گرلین) نیز افزایش پیدا می‌کند. خواب کمتر از ۶ ساعت باعث افزایش گرلین می‌شود و فرد گرسنه‌تر از خواب بیدار می‌شود. گرلین میل فرد را برای مصرف کربوهیدرات افزایش می‌دهد.

راه‌حل طبیعی

قبل از خواب ۱۰ دقیقه مدیتیشن انجام دهید تا ذهن آرام شود و ۴۰۰ میلی‌گرم منیزیم مصرف کنید تا سریع‌تر و طولانی‌تر بخوابید.

استرس هم باعث ایجاد چین و چروک در پوست تان می شود

‏هنگامی که استرس داریم، بدن مواد مغذی مختلف از جمله منیزیم و ویتامین C را برای ایجاد هورمون‌های استرس مانند کورتیزول و آدرنالین مصرف می‌کند تا بتوانیم استرس را تحمل کنیم ؛ منیزیم و ویتامین C برای سنتز کلاژن نیز لازم است.

‏راه‌حل طبیعی

اگر استرس دارید، روزانه بیشتر از هزار میلی‌گرم ویتامین C، ۴۰۰ میلی‌گرم منیزیم و ویتامین B کمپلکس مصرف کنید.

برنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها