شورای امنیت سازمان ملل متحد چارچوب جدیدی را برای نظارت بر تحریم تسلیحاتی ایران و محدودیت های اعمال شده بر برنامه موشک های بالستیک این کشور وضع کرد.
کد خبر: ۸۷۵۰۳۷
چارچوب شورای امنیت برای نظارت بر تحریم تسلیحاتی ایران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، این چارچوب جدید جایگزین کمیته شورای امنیت خواهد شد که بر روند اجرای تحریم های سازمان ملل تا پیش از رفع آنها در شنبه هفته گذشته، نظارت داشت.

تحریم های یاد شده جدا از تحریم های هسته ای ایران هستند و حتی بعد از آغاز روند اجرایی شدن برجام نیز به قوت خود باقی خواهند ماند.

یادداشتی در این مورد که توسط رئیس شورای امنیت نوشته شده است روز پنجشنبه در بین اعضا توزیع شد و در آن ترتیبات و فرایند های عملی برای شورا جهت تضمین اجرای قطعنامه ای که در بیستم ژوئیه برای تائید توافق هسته ای ایران تصویب کرد، تشریح شده است.

از جمله راه کارهای ارائه شده در این چارچوب می توان به انتخاب یکی از پانزده عضو شورای امنیت به عنوان تسهیل کننده و درخواست از «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل برای تائید حمایت این سازمان از اقدام شورا از جمله کمک به سازماندهی نشست ها و مدیریت ارتباطات اشاره کرد.

در یاداشت نوشته شده از سوی «البیو روسلی» نماینده اورگوئه در سازمان ملل که رئیس دوره ای شورای امنیت است، تاکید شده که این شورا باید هر اقدام لازمی را برای حمایت و بهبود اجرای قطعنامه بیستم ژوئیه از جمله پاسخ مناسب به اطلاعات مربوط به اقدامات ادعایی غیرسازگار با قطعنامه اتخاذ کند.

این یادداشت از دبیرکل می خواهد تا هر شش ماه یکبار در مورد اجرای این قطعنامه به شورای امنیت گزارش دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها