شرکت‌های تولیدکننده محصولات فناوری تمام هم و غم خود را در ماه‌های آخر سال روی آمادگی برای حضور در لاس‌وگاس می‌گذارند.
کد خبر: ۸۷۴۲۴۳
آیا هنوز CES نبض فناوری را در دست دارد؟

روند دو سه سال اخیر CES نشان می‌دهد هنوز از لحاظ کمیتی اهمیت زیادی دارد و اتفاق بزرگی محسوب می‌شود، اما از نظر اتفاق‌های جدید و رونمایی از محصولات خلاقانه (به اصطلاح ipad Level) چندان اتفاق خاصی را شاهد نیستیم که نشان می‌دهد شرکت‌های بزرگ عمده رونمایی‌های بزرگ و پرسروصدای خود را به رویدادهای اختصاصی‌شان انتقال داده‌اند. توجه به چنین موضوعاتی باعث می‌شود فکر کنیم آیا هنوز نمایشگاه CES از اهمیت سابق برخوردار است؟

سرزمین مصرف‌کنندگان

مرکز کنوانسیون لاس وگاس هر ساله مکانی بسیار بزرگ‌ را برای این نمایشگاه آماده می‌کند که 3200 غرفه در آن جای می‌گیرد؛ غرفه‌هایی پر از ابزار، وسیله، محصول، اسباب‌بازی‌ و ایده‌هایی که با هم رقابت می‌کنند. صف‌های طولانی برای ورود به نمایشگاه همه چیز را هویدا می‌کند و آمارها نشان می‌دهد سالانه صدهزار نفر به شرکت‌کنندگانی که قصد بازدید از این رویداد را دارند اضافه می‌شود. این برای مردم بسیار هیجان‌انگیز است که بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان را زیر یک سقف و کنار هم ببینند و شاهد یک همگرایی بین الکترونیک و رسانه‌ها، الکترونیک و مد، الکترونیک و اتومبیل، الکترونیک و خانه و... باشند؛ یک نمایش واقعی در مورد زندگی دیجیتال.

باشگاه اطلاعاتی

CES تنها چند روز طول می‌کشد، اما هر یک از این روز‌ها خوراک بحث و گفت‌وگو را تا مدت‌ها تامین می‌کند. به نوعی می‌توان این دو روز را مانند جهش در کسب و کار فناوری دیجیتال و اطلاعات دانست. بهترین بخش این نمایشگاه این است که شما با کسب و کارهای جدید، کارآفرینان پر انرژی و یک ایده جدید آشنا می‌شوید. ایده‌هایی که در بیشتر مواقع به کسب و کار تبدیل می‌شود و وارد زندگی مشتریان خود خواهد شد.

CES را می‌توان منبع اطلاعات مختلف در مورد محصولات جدید دانست. محصولاتی که همه ما در ماه‌های آینده نیز در مورد آن صحبت خواهیم کرد. اطلاعاتی که حتی می‌توانند از شرکت‌هایی مانند اپل باشد که هرگز در CES شرکت نکرده‌اند.

هیچ‌کس از هیچ چیزی خبر ندارد

با این‌که شرکت‌های بزرگ فناوری از هفته‌ها قبل خبر رونمایی از تلویزیون‌های چند ‌ده اینچی فوق هوشمند خود را در نمایشگاه‌ CES در رسانه‌ها پخش می‌کنند، اما باز هم CES پر است از اتفاقاتی که کسی از آنها خبر ندارد.

دوید هارتیگان، نویسنده وبسایت دیجیتال ترند در صفحه گوگل پلاس خود می‌گوید: «در حالی‌که به نظر بسیار سرگرم کننده می‌آید که وقت خود را برای دیدن همه چیزهای جدیدی که شرکت‌های بزرگ به CES آورده‌اند صرف کنید، اما من واقعا به دیدن شرکت‌های کوچک‌تر می‌روم که در حال تلاش برای ساختارشکنی در بازار هستند. آنها مرا وادار به دیدن بسیاری از ایده‌های جدید می‌کنند که شاید تا سال‌ها دیگر خبری از آنها نباشد، اما تصویری از آینده را در ذهن من شکل می‌دهند. این بسیار لذت‌بخش است که چند سال دیگر، خود را به عقب برگردانم و با یادآوری این ایده‌ها به خودم بگویم که تو از آینده خبر داشتی.»

زندگی و نیازها

فاصله بین فناوری و انسان را اکنون می‌توانید با نانومتر اندازه‌گیری کنید. ما نه‌تنها از فناوری استفاده می‌کنیم، بلکه آنها را نوازش می‌کنیم (اثر انگشت و صفحات لمسی)، با آنها صحبت می‌کنیم (تشخیص گفتار)، آنها را داخل بدن خود قرار می‌دهیم (نانو پزشکی) و حتی آنها ما را احاطه می‌کنند (خودرو‌های هوشمند). درست مشابه همان محصولاتی که در نمایشگاه CES با آنها طرف هستید.

در واقع می‌توان گفت آنچه در این رویداد به نمایش گذاشته می‌شود، ارتباط مستقیمی با زندگی روزمره ما دارد. نکته حیاتی در مورد CES این است که این محصولات چگونه می‌توانند نیازهای زندگی ما را برآورده کنند، به آنها سرعت ببخشند و حتی دستخوش تغییر کنند.

کیت مدونا هیندس، گوینده پادکست «تک‌کرانچ» می‌گوید: «من هر سال رویداد CES را دنبال می‌کنم و ساعت‌ها وقت خود را در سالن‌ها و راهروهای این نمایشگاه می‌گذرانم، اما چیزی که مرا مجاب به چنین کاری می‌کند پرینتر، دوربین و تبلت‌ها نیست، بلکه آن بخش که با جان و زندگی ما در ارتباط است، انگیزه اصلی مرا تشکیل می‌دهد.»

بعد از خواندن این چهار دلیل بهتر است یک بار دیگر به رویداد سالانه CES نگاه کنید. در واقع می‌توان گفت آن چیزی که رویداد لاس‌وگاس را صدها مایل دورتر برای ما جذاب می‌کند همین ارتباط تنگاتنگ با زندگی روزمره است. پس دیدتان را عوض کنید. لنز دوربین تان را روی نکته‌های ریزتر زوم کنید و منتظر آینده‌ای عجیب‌‌تر، هیجان‌انگیزتر و پیچیده‌تر باشید.

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها