پسر آیت الله شیخ نمر تاکید کرد که پدرش از مقامات سعودی می‌خواست تا تمام بازداشت شدگان سیاسی را آزاد کنند و می‌دانست که خود دیر یا زود کشته خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۴۲۳۱
روایت پسر شیخ نمر از لحظه دستگیری و شهادت وی

به گزارش جام جم آنلاین، محمد النمر درباره بازداشت پدرش به شبکه روسیا الیوم گفت: ماشین پلیس سعودی از عقب به ماشین پدرم برخورد کرد و نیروهای پلیس سعودی شیخ نمر را از خودرویش به بیرون کشیده و سپس 4 بار به پاهای وی تیراندازی کردند.

به نوشته "روسیا الیوم"، وی افزود: پدرش در بیمارستان از درمان مناسب برخوردار نبود و با زنجیر به تخت بسته شده بود این درحالی است که وی به دلیل مجروحیتش قادر به راه رفتن نبود.

محمد النمر با اشاره به اینکه مقامات سعودی از آنهایی که مواضع مستقلی دارند، خوششان نمی‌آید، گفت: پدرم (آل سعود را) به آزادی تمامی بازداشت شدگان سیاسی دعوت می‌کرد و در این خصوص هرگز از شیعه و سنی سخن نمی گفت، بلکه از تمام مظلومان کشور دفاع می کرد.

پسر شیخ نمر خاطرنشان کرد که پدرش به این باور رسید که "خونش در مقابل ارزش‌هایی که از آنها دفاع می کند، بهای اندکی دارد."

وزارت کشور عربستان روز شنبه 2 ژانویه 2016 از اعدام "آیت الله نمر باقر النمر" خبر داد؛ محاکمه این عالم برجسته شیعه بدون حضور رسانه‌ها و بدون اجازه به وی جهت دفاع از خود، انجام شد؛ محاکمه آیت الله نمر در مارس 2013 آغاز شد و دادستانی کل عربستان در آن زمان با اتهامات واهی، اعدام ایشان را خواستار شد؛ در پی شهادت این عالم برجسته شیعی، اعتراض های گسترده عربستان و برخی کشورهای جهان را فرا گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها