به بهانه پخش مستند «باتلاق وان» از شبکه مستند

کابوس جهنم غربت

مستند «باتلاق وان» که تصویری از دشواری‌های مهاجرت غیرقانونی ایرانیان به کشور ترکیه برای دریافت پناهندگی از کشورهای اروپایی را به نمایش می‌گذارد، روز گذشته طی مراسمی در شبکه مستند رونمایی شد.
کد خبر: ۸۷۴۱۴۷
تلخی‌های مهاجرت در مستند «باتلاق وان»

به گزارش جام‌جم، امیرتاجیک مدیر شبکه مستند در این مراسم گفت: متاسفانه تصویر دروغی درباره مهاجرت از طریق شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور ارائه شده است. هدف ما از تولید «باتلاق وان» این بود که تصویر صحیح و بدون پرده‌ای از واقعیت به مخاطب ارائه کنیم.

جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده نیز درباره این مستند توضیح داد: زمانی که مهدی گلستانیان (کارگردان) اطلاعات و مستنداتی را که درباره پدیده مهاجرت غیرقانونی جمع‌آوری کرده بود به من نشان داد، من از روی وظیفه دوست داشتم قصه‌ای را در قالب مستند و برای این موضوع بسازم. ما در این پروژه با افرادی رو‌به‌رو شدیم که مجبورند مسیر دشواری را طی کنند تا به شهر وان ترکیه برسند و تازه مشکلات چند ساله‌شان آغاز می‌شود. ما قرار نبود به ازمیر و یونان برویم، اما وقتی با سوژه‌های مختلف گفت‌وگو کردیم، شرایط به گونه‌ای رقم خورد که تا این مناطق نیز با آنها همراه شدیم.

در ادامه گلستانیان بیان کرد: سعی کردیم در «باتلاق وان» به نوعی به معضل و مشکلات مهاجرت‌های غیرقانونی بپردازیم که باورپذیر باشد.

رز رضوی نیز با بیان این که اولین کار مستند خود را تجربه کرده، گفت: این اثر باعث آشنایی من با هم‌نسل‌های خودم و جوانانی شد که به دلیل نبود امکانات یا شرایط کاری به کشورهای دیگر پناه می‌برند. امیدوارم بعد از پخش این فیلم، مسئولان توجه بیشتری به جوانان داشته باشند.

این مستند جمعه دوم بهمن ساعت 14 از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن جمعه 9 بهمن ساعت 22 خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها