تکرار فینال بازی‌های آسیایی اینچئون در مسابقات زمستانی سلاح‌های بادی

تـلاش نجمه خدمتی بـرای مدال المپیک

تیرانداز جوان ایران هدف‌های بزرگی را نشانه گرفته است.
کد خبر: ۸۷۲۰۷۵
تـلاش نجمه خدمتی بـرای مدال المپیک

به گزارش جام جم ورزشی ، نجمه خدمتی که خیلی زود به آرزوی بزرگش یعنی کسب سهمیه المپیک دست یافته است، حالا در اندیشه کسب مدال این رویداد بزرگ است. خودش معتقد است: بازی‌های المپیک میدان بزرگ و سختی است و رقبای قدرتمندی دارم، با این وجود تمام تلاشم را می‌کنم تا مدال‌آور باشم.

البته برای تحقق این آرزوی بزرگ باید تیرهای زیادی در این هفت ماه به هدف بخورد. از تمرینات گرفته تا مسابقات داخلی و بین‌المللی. یکی از این مسابقات برای نجمه خدمتی مرحله دوم رقابت‌های سلاح‌های بادی زمستانی بود؛ رقابت‌هایی که فینال آن تداعی‌کننده فینال بازی‌های آسیایی اینچئون بود و با قهرمانی نجمه خدمتی در تفنگ بادی 10 متر به پایان رسید. بانوی جوان المپیکی کشورمان پس از این قهرمانی در گفت‌وگو با جام بانوان عنوان کرد: این مسابقه تکرار فینال بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی بود. هشت نفر از ملی‌پوشان در این مسابقه تیر زدیم و سطح مسابقه نیز به همین دلیل خیلی بالا بود، نتیجه هم مثل بازی‌های آسیایی شد. من و نرجس امامقلی‌نژاد عنوان اول و دوم را به دست آوردیم.

خدمتی با ابراز رضایت از عملکرد خودش افزود: رکوردی که به ثبت رساندم یک نمره از امتیاز جوانان جهان بیشتر بود. در مجموع برگزاری فینال مسابقات اقدام بسیار خوبی از سوی مسئولان فدراسیون بود و به بالا رفتن تجربه ما برای حضور موفق در مسابقات مهم‌تر آسیایی و جهانی کمک شایانی کرد.

در این مسابقات اتفاق عجیبی رخ داد و الهه احمدی که در مرحله مقدماتی عنوان نخست را به دست آورده بود، تیرش به خطا رفت و عنوان چهارم را به دست آورد. خدمتی در این باره اظهار کرد: خانم احمدی در مرحله مقدماتی خوب ظاهر شد، اما در این مسابقه نتوانست تیرش را به هدف بزند.

تیرانداز المپیکی کشورمان، خود را برای مسابقات آسیایی آماده می‌کند که در کشور هند برگزار می‌شود. وی که در این مسابقات در تفنگ سه وضعیت هدف‌گیری می‌کند، گفت: در این مسابقات سهمیه المپیک توزیع می‌شود و از آنجا که من سهمیه بازی‌های المپیک را در تفنگ بادی 10 متر گرفته‌ام، در ترکیب تیم خفیف نیستم، اما رکوردم در حدی است که بتوانم تیراندازی کنم. با تصمیم مسئولان کسانی که سهمیه ندارند می‌توانند در ترکیب اصلی تیم تیر بزنند.

وی درخصوص اردوهای آماده‌سازی تیم ملی نیز گفت: اردوهایمان را از دو هفته پیش آغاز کرده‌ایم و برنامه تمرینی‌مان تغییری نکرده است. امیدوارم تیراندازان کشورمان بتوانند سهمیه بازی‌های المپیک را به دست آورند. من هم برای ثبت رکورد خوب در این مسابقات شرکت می‌کنم.

خدمتی در پایان بار دیگر به مشکل کمبود فشنگ در تمرینات تیم ملی اشاره و خاطرنشان کرد: مشکل ما کمبود فشنگ است که اگر رفع شود فکر می‌کنم بتوانیم در رشته خفیف هم مثل تفنگ بادی عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشیم. ما این مشکل را بارها گفته‌ایم، اما توجهی نمی‌شود و بنابراین خواسته‌ای از مسئولان ندارم.

هفته نامه جام بانوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها