پس از 2 سال توقف، دولت به فکر اصلاح افتاد

تعلل 2 ساله در اجرای قانون قاچاق

آمار 9 ماهه کشف کالاهای قاچاق در استان تهران منتشر شد

امحای 240 هزار کارتن سیگار قاچاق

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با ارائه آخرین آمار کشفیات قاچاق در 9 ماهه اخیر ،از آغاز امحای قطعی 240 هزار کارتن انواع سیگار خارجی جمع آوری شده در انبار خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۰۷۰
امحای 240 هزار کارتن سیگار قاچاق

به گزارش جام جم آنلاین ، علی اکبر پور احمد نژاد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که برخورد با پدیده شوم قاچاق، واجب شرعی و تکلیف می باشد، گفت: برای ناامن کردن استان تهران در پذیرش کالای قاچاق برنامه و طرح های ویژه ای در حال اجرا می باشد.

وی با اشاره به اجرای گام به گام این برنامه افزود: به کمک دستگاه های امنیتی کشور، شبکه رصد ناوگان حمل و نقل کالا به استان تهران راه اندازی شده است که با استفاده از دوربین های موجود در سطح جاده ها که به دستگاه های پیشرفته متصل شده اند، به اطلاعات مفیدی در خصوص مبدا و مقصد کالاها، وجود بارنامه، مجوز قانونی یا عدم آن و... دسترسی خواهیم یافت، که نهایتا رهگیری کالای قاچاق از مبادی ورودی، مانع ورود این کالاها به تهران می شود.

در همین رابطه با هشدار به شرکت های باربری و دست اندرکاران حمل و نقل کالا از آنها درخواست کرد که در خصوص اصالت کالایی که حمل می کنند، تحقیقات اولیه را انجام دهند تا دچار مشکل نشوند.

رئیس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز استان تهران در رابطه با کالاهای حوزه دارویی گفت: در این حوزه موفق به شناسایی و کشف انبارهایی مملو از داروهای قاچاق شدیم.

وی افزود:خوشبختانه با همکاری دستگاه های ذیربط، 9 میلیون قلم داروی بدون وجاهت قانونی و همچنین 703 هزار قلم کالای آرایشی و بهداشتی غیرقابل مصرف که تائیدیه های لازم را نداشتند، کشف و ضبط گردید که به زودی نسبت به امحای آن اقدام خواهیم کرد.

پوراحمد نژاد در این خصوص ادامه داد: در بین پدیده شوم قاچاق، این مورد از باقی موارد مذموم تر است چون سلامت و بهداشت جامعه را نشانه گرفته است.

وی افزود:در 9 ماه گذشته سال جاری در حوزه پوشاک 273تن البسه خارجی قاچاق و همچنین 27 تن البسه دست دوم کشف و جمع آوری شده است که استفاده از این البسه غالباً بروز بیماری های پوستی را در پـی داشت.

پوراحمد نژاد از گستردگی واردات تلفن همراه به کشور و نبودن نمونه قابل رقابت تولید داخلی خبر داد و گفت: طی 9 ماه گذشته، 29 هزار دستگاه تلفن همراه قاچاق کشف و ضبط شده است. با پیگیری موضوع، ثبت تلفن همراه و عدم ثبت کد تلفن در مبادی ورودی کشور که باعث غیر قابل استفاده شدن گوشی می شود، ریشه این اقدام نیز خشکانده خواهد شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به گسترش تشکیل پرونده ها و افزایش 3 برابری آن نسبت به سال قبل گفت: اولویت ستاد، برخورد با تخلفات دانه درشت ها می باشد تا اصناف مرتبط را از ادامه فعالیت در زمینه قاچاق کالا منصرف کند.

وی با بیان اینکه تامین نیازهای عمومی کشور از تکالیف دولت است، افزود: این فضا باید به نحوی مدیریت شود که به سمت قاچاق سوق نیابد.

پوراحمدنژاد در خصوص 240 هزار کارتن انواع سیگار خارجی قاچاق کشف شده در سالهای گذشته(1392 تا 1384) و موجود در انبار گفت: ستاد پس از بررسی راهکارهای مختلف با توجه به اینکه طبق اسناد موجود تاریخ انقضاء شان، سال 2013 بوده در جلسه 106 به این نتیجه رسید که این سیگارها قابل مصرف نبوده و بایست سوزانده شوند لذا با همکاری شهرداری تهران، معاونت خدمات شهری و سازمان پسماند شهری، عملیات امحای 240 هزار کارتن سیگار آغاز شده است و این سیگارها روزانه توسط 2 تریلی به کوره های زباله سوزی کهریزک منتقل می شوند و عملیات امحا با نظارت دستگاه های ذیربط صورت می پذیرد.

وی در خاتمه ضمن قدردانی از همکاری تمام دستگاه های مربوطه، یادآور شد با توجه به قوانین سخت موجود در رابطه با قاچاق کالا، در پی آن هستیم تا با ممانعت از ورود کالای قاچاق به بازار مصرف، استان تهران از پذیرش کالای قاچاق دور شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها