نگاهی به پایگاه اینترنتی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

روشنگری به سبک نوین

در سال‌های پر هیاهوی دهه 40 که رژیم وقت برای ساکت کردن فضای حاکم بر ایران دست به تبعید امام خمینی(ره) زد، انتظار می‌رفت انقلاب نوپا رو به سکوت و فراموشی برود.
کد خبر: ۸۶۹۳۵۸
روشنگری به سبک نوین

اما تنها راه ارتباطی مردم با رهبر جنبش نوظهور که کار خود را در 1340 شروع کرده بود، از همین خفقان به بهترین شکل استفاده کرد و تنها حربه رژیم شاهنشاهی را به وسیله‌ای برای ضربه زدن به خودشان تبدیل کرد.

شاید اگر در آن سال‌ها که مردم از رهبرشان دور بودند، فعالیت همه‌جانبه جامعه مدرسین قم نبود حالا زمانه به‌صورت دیگری شکل گرفته بود.

تلاش این گروه برای روشنگری در جامعه و رساندن پیام امام خمینی به دست مردم باعث شد شور انقلاب در آن سال‌های تبعید فروکش نکند و رهبر انقلاب در نجف به فراموشی سپرده نشود.

حال با گذشت سال ها از آن اتفاق که دیگر نیازی به اعلامیه‌های کاغذی و اطلاع‌رسانی‌های گوش به گوش نیست، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هنوز فعالیت خود را دنبال می‌کند، اما این بار از تریبونی جدید‌تر با سر و شکلی متفاوت و امروزی‌تر.

شروع فعالیت مجازی

زمانی که در 1340 جمعی از علماء و استادان حوزه علمیه قم دست به تشکیل یک تشکل مذهبی سیاسی برای روشنگری علیه سلطنت محمدرضا پهلوی و مبارزه با این رژیم زدند، تصوری از وجود یک شبکه جهانی برای ارتباط تنگاتنگ و دو‌سویه با مردم وجود نداشت.

اما با ورود به قرن21‌ و همه‌گیر شدن اینترنت، این جامعه نیز پا پس نکشید و با ایجاد یک پایگاه اینترنتی به نشانی jameehmodarresin.org‌ فعالیت‌ مجازی خود را شروع کرد.

این پایگاه اینترنتی که به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی مجهز است، بخش‌های مختلفی دارد که می‌توانید در آن مسائل و موضوعات مختلفی را که به دنبال آن می‌گردید پیدا کنید.

در صفحه اول سایت جامعه مدرسین که به‌صورت سه ستونی طراحی شده، در بخش اصلی و مرکزی، اخبار روز مربوط به اعضای این جامعه، حوزه و مسائل سیاسی پیرامون آن را می‌توانید دنبال کنید.

در قسمتی دیگر از صفحه‌اصلی، بخش‌هایی به نام تصاویر اعضای جامعه و یاران قدیم وجود دارد که به‌صورت تصادفی، عکس‌هایی از اعضای فعلی جامعه مدرسین، برای آشنایی بیشتر و همچنین تصاویری از علمایی که دیگر در این دنیای فانی حضور ندارند به نمایش گذاشته می‌شود.

دو بخش اوقات شرعی و آمار بازدید‌کنندگان نیز همان طور که از عنوانشان پیداست، یکی به نمایش اوقات شرعی با توجه به محل مورد نظر شما و دیگری میزان بازدید از سایت می‌پردازد.

جالب است بدانید به‌صورت میانگین پایگاه اینترنتی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بین شش تا 7000 بیننده دارد.

عملکرد کلی

اگر از جزئیات سازمانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آگاه باشید، حتما می‌دانید ‌اکنون فعالیت‌های این سازمان در چند معاونت پیگیری می‌شود که شامل دفتر جامعه مدرسین، معاونت جامعه و مردم، معاونت جامعه و نظام، معاونت جامعه و روحانیت، معاونت اداری و مالی است.

بخشی از سایت که با عنوان تشکیلات جامعه مدرسین دسته‌بندی شده بر مبنای همین معاونت‌ها تقسیم شده و با فشار دادن روی هر کدام از تب‌ها به صفحه مورد نظر آن هدایت خواهید شد.

در بخش بعدی سایت که مربوط به اطلاعیه‌ها و بیانیه‌های اعضای این جامعه است، فهرستی از این بیانیه‌ها و اطلاعیه‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد تا براساس تاریخ انتشار بتوانید در بین آن جست‌وجو و پژوهش کنید.

همچنین سایت تعداد دفعاتی را که هر کدام از بیانیه‌ها دیده شده‌اند به کاربر نمایش می‌دهد تا راحت‌تر بتواند به میزان اهمیت آنها پی ببرد.

قابلیت دیگر این بخش برای سهولت در استفاده، (فیلتر بر اساس نام) است تا بتوان به‌صورت هدف‌مندتر اطلاعیه‌ و بیانات یکی از اعضا را دنبال کرد.

اگر مایل به آشنایی بیشتر با اعضای جامعه مدرسین باشید، می‌توانید به بخش آشنایی با اعضای جامعه سری بزنید که به دو زیر بخش، اعضای کنونی و اعضای سابق تقسیم‌بندی شده است.

آشنایی بیشتر

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم کنار فعالیت‌هایش، سالانه در دو بخش منطقه‌ای و سراسری دست به تشکیل اجلاس و نشست‌هایی می‌زند که در سایت می‌توانید تاریخ، محل، دستاوردها و سخنانی را که در این اجلاس‌ها مطرح شده دنبال کنید.

همچنین در بخش دانلود پایگاه اینترنتی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، می‌توان نسخه‌های پی‌دی‌اف دو نشریه «ویژه‌نامه‌های تبلیغ» و «مجله نورعلم» را بدون پرداخت هزینه‌ای دریافت کرد.

راه‌های ارتباطی و برطرف کردن شک و شبهات در این پایگاه اینترنتی به دو صورت امکان‌پذیر است. ابتدا می‌توانید به بخش سوال‌های متداول سری بزنید که در آن نمونه‌های مختلفی از مباحث و سوالات رایج درج شده و ممکن است سوال شما نیز یکی از همان‌ها باشد.

در غیر این صورت باید به بخش تماس با ما رفته تا از طریق خود سایت یا استفاده از نشانی الکترونیک info@jameeh.ir سوالات خود را در میان بگذارید.

این پایگاه اینترنتی بر اساس زبان جاوا و پایه HTML نوشته شده و بارگذاری بسیار سریعی دارد تا کاربران نگرانی از بابت بالا نیامدن سایت به علت کندی اینترنت نداشته باشند.

همچنین استفاده از فونت رایج تاهما و رنگ سفید برای پس‌زمینه متن در کنار قالب اصلی سدری رنگ چشم کاربر را برای مطالعه متون خسته نمی‌کند.

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها