روزنامه نگار معروف انگلیسی:

رفتارهای عربستان مانند داعش است

تحلیلگر برجسته انگلیسی در یادداشتی تاکید کرد که رفتارهای عربستان سعودی مانند داعش است و عربستان هم مثل داعش گردن می زند.
کد خبر: ۸۶۹۳۳۵
رفتارهای عربستان مانند داعش است

به گزارش جام جم آنلاین، رابرت فیسک، تحلیلگر و روزنامه‌نگار مشهور انگلیسی روز یکشنبه، در یادداشتی در روزنامه ایندپندنت نوشت: اعدام های عربستان سعودی مانند رفتارهای داعش است.

وی با مطرح کردن این سؤال که غرب چه اقدامی را در قبال عربستان انجام خواهد داد، افزود: اقدام عربستان سعودی در اعدام کردن 47 نفر به این شکل اقدامی مشابه به اقدامات داعش است و در آغار سال جدید میلادی، اقدامی بی سابقه به شمار میرود.

این روزنامه نگار غربی خاطرنشان کرد: استفادۀ عربستان سعودی از بخش هایی از قرآن کریم برای توجیه این اعدام ها نشان می دهد که همان روش داعش را دارد.

وی افزود: شاید عربستان سعودی صرفا خواست ایران و شیعیان جهان را تحریک کند تا آتش درگیری های طایفه ای را هر چه شدیدتر در جهان شعله ور کند، و این همان اقدامی است که داعش نیز آن را انجام می دهد.

این نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی خاطرنشان کرد: عربستان از یک طرف ائتلاف مبارزه با تروریسم را سرکردگی می کند، و از سوی دیگر خون افراد شیعه و سنی را می ریزد.

وی تأکید کرد: داعش نیز شیعیان و مسیحیان عراق و سوریه، و کسانی را که مرتد می نامد گردن می زند.

رابرت فیسک اظهار داشت: عربستان با نمر باقر النمر کاری کرد که اگر او در دست داعش نیز بود همان کار را با او می کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها