واکنش مراجع و علما به اعدام شیخ نمر

جهان اسلام از رژیم جنایتکار آل سعود انتقام بگیرد

مراجع عظام تقلید ضمن محکوم کردن جنایت رژیم آل سعود در اعدام شیخ نمر خواستار واکنش جهان اسلام به این اقدام جنایتکارانه شدند و تاکید کردند: همه مسلمانان باید در برابر حکم اعدام آیت‌الله نمر عکس‌العمل نشان دهند چون این حکم دهن‌کجی به مسلمانان است.
کد خبر: ۸۶۹۰۳۸
جهان اسلام از رژیم جنایتکار آل سعود انتقام بگیرد

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: آل‌سعود کانون فتنه و تکفیر در جهان اسلام

به گزارش جام جم آنلاین، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان در واکنش به اجرای حکم اعدام شیخ نمر گفت: ما به شدت این جنایت هولناک را محکوم می‌کنیم و به یقین انتقام آن گرفته خواهد شد.

وی در مورد جنایات وحشتناک اخیر آل‌سعود کانون فتنه و تکفیر در جهان اسلام بیانیه شدید اللحنی صادر کرد و به سعود‌ها هشدار داد که انتقام شیخ نمر روحانی مظلوم و بیگناه گرفته خواهد شد.

در پیام مرجع تقلید شیعیان آمده است: خبر وحشتناک اعدام آیت‌الله شیخ نمر و 46 نفر از بیگناهان، جهان اسلام را در بُهت و تعجب فرو برد، به‌خصوص اینکه این جنایت تحت عنوان خوارج و تکفیر صورت گرفت، اگر کسانی تاکنون تردید داشتند که کانون فتنه و تکفیر در جهان، آل‌سعود هستند با این نمونه آشکار، جای تردیدی باقی نماند.

در ادامه این پیام تصریح شده است: ما به شدت این جنایت هولناک را محکوم می‌کنیم و به یقین انتقام آن گرفته خواهد شد و می‌دانیم این جنایت انتقام شکست‌هایی است که آل‌سعود در عراق، سوریه و یمن دامنگیرشان شده است، ولی باید در انتظار شکست‌های مهم‌تری در این سه منطقه باشند.

در بخش دیگری از این پیام عنوان شده است: به یقین این جنایت، بدون اطلاع آمریکا نبوده است، آن‌ها در مسائل کم اهمیت‌تری با نظر آن‌ها اقدام می‌کنند و می‌دانیم در راستای ایجاد جنگ طائفه‌ای میان سنی و شیعه است، اما هم سعودی‌ها و هم آمریکا کور خوانده‌اند، ما با برادران اهل سنت اختلافی نداریم، اختلاف ما با تکفیری‌هاست که همه مسلمین در برابر آن‌ها اتفاق نظر دارند.

در این پیام با بیان اینکه آل‌سعود بدانند این جنایت فراموش نشدنی است و آثار این کار نابخردانه را در آینده خواهند دید، آمده است: نه تنها شیعیان جهان و اهل سنت این جنایت را شدیدآ محکوم می‌کنند، بلکه تمام آزادگان دنیا نیز آن را محکوم خواهند کرد.

در این پیام خاطرنشان شده است: آن‌ها چه گناهی داشتند، قیام مسلحانه کردند؟ کسی را کشته بودند؟ تنها گناه‌شان این بود که می‌گفتند اقلیت شیعه در عربستان سعودی از حقوق حقه خویش باید برخوردار شوند و برای انجام مراسم مذهبی آزاد باشند. آیا این گناه است و در خور آن جنایت سنگین.

آیت الله صافی‌گلپایگانی: آل سعود راه سقوط خود را هموار کرد

آیت الله صافی گلپایگانی گفت: حکام آل سعود این موضوع را بدانند که با اعدام آیت الله نمر خون به ناحق ریخته‌ این روحانی شهید، خواب راحت را از آنان سلب نموده و جهان اسلام را بیدار کرده و راه سقوط را برای این رژیم هموار خواهد شد.

این مرجع تقلید شیعیان در پیامی به مناسبت شهادت آیت الله نمر اظهارداشت: "من قتل مظلوماً فقد جعلنا لولیه سلطانا" با کمال تأسف و تأثر مطلع شدیم که رژیم سفاک و خون آشام سعودی، بار دیگر طینت جنایتکارانه‌ی خود را نشان داد و یکی از بندگان بی‌گناه، مظلوم و آزاده را با تعداد دیگری از ستمدیدگان به شهادت رساند.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه پیام خود با اشاره به جنایات رژیم سعودی افزود: رژیمی که با نوشیدن خون پاک مظلومان و آزادگان خود را سیراب نموده و راه و رسم جنایتکاران بزرگ تاریخ را دنبال می‌کند.

آیت الله صافی گلپایگانی بیان کرد: شهادت عالم آزاده، روحانی عالی مقام، شهید بزرگوار شیخ نمر رضوان الله تعالی علیه روی سیاه این رژیم را سیاه‌تر و خبث و پلیدی باطن آنها را آشکارتر کرد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به تبعاتی که حکم اعدام آیت الله نمر برای رژیم آل سعود به همراه دارد، عنوان کرد: حکام آل سعود کهان شاالله تعالی سقوط آنان نزدیک است بدانند که خون به ناحق ریخته‌ی این روحانی شهید، خواب راحت را از آنان سلب نموده و جهان اسلام را بیدار کرده و راه سقوط را برای این رژیم هموار خواهد شد.

وی اظهار داشت: مسلماً این جنایت ددمنشانه را آزادگان دنیا و مجامع آزاد بین المللی محکوم می‌کنند و فریاد مظلومیت این شهید بزرگوار به گوش جهانیان خواهد رسید.

آیت الله صافی گلپایگانی در انتهای این پیام گفت: اینجانب به جهان اسلام و مردم غیور و مسلمان عربستان که از ستم و جنایات رژیم سفاک خود خسته شده‌اند و به خانواده‌ی بزرگ و داغدار این شهید بزرگوار تبریک و تسلیت گفته، ترفیع درجات این شهید سعید و سایر شهیدان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

آیت‌الله نوری‌همدانی: اهل‌سنت و تشیع واکنش جدی نشان دهند

آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید بر لزوم واکنش قاطعانه در برابر اعدام آیت‌الله نمر توسط رژیم آل‌سعود گفت: اهل‌سنت و شیعه باید در برابر حکم اعدام آیت‌الله نمر عکس‌العمل نشان دهند چون این حکم دهن‌کجی به مسلمانان است.

وی ظهر امروز در دیدار با رئیس و اعضای ستاد اقامه نماز استان قم، با اشاره به اعدام آیت‌الله نمر توسط رژیم آل‌سعود اظهار داشت: اعدام آیت‌الله نمر سبب تأسف است چون عالمان دینی جهان اسلام بر این موضوع تاکید داشتند که این حکم ظالمانه است و نباید اجرا شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حمایت‌های آل‌سعود از گروه‌های تکفیری منطقه افزود: عربستان سعودی دارای یک مذهب خرافی است که دین اسلام را بدنام می‌کند، رژیم سعودی از داعش و بوکوحرام حمایت و آن‌ها را تقویت می‌کند و با اقدامات جاهلانه خود به اسلام خدشه وارد می‌کند که این اقدامات نوکری آمریکا است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید بر لزوم واکنش قاطعانه در برابر اعدام آیت‌الله نمر بیان کرد: اهل سنت و شیعه باید در برابر حکم اعدام آیت‌الله نمر عکس‌العمل نشان دهند چون این حکم دهن‌کجی به مسلمانان است، مسلمانان باید با استقامت و پایداری و شجاعت به اعدام آیت‌الله نمر واکنش نشان دهند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه در ادامه سخنانش با اشاره به جایگاه فریضه الهی نماز در دین اسلام، عنوان کرد: نماز دارای ارزش بسیار بالایی است که در نامه 27نهج‌البلاغه، امام علی (ع) به محمد ابی بکر این موضوع را مورد تاکید قرار دادند که اگر نماز تو مرتب و منظم باشد اعمال دیگری که انجام می‌دهی، به خوبی انجام می‌شود و دچار مشکلی نمی‌شوی.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه افرادی که در راستای ترویج فریضه‌الهی نماز فعالیت می‌کنند باید از هیچ تلاشی در راستای ترویج نماز دریغ نکنند، تصریح کرد: دین اسلام یک دین اجتماعی است و تاکید آن بر نماز جماعت به همین خاطر است تا مردم با یکدیگر جمع شوند و نماز را به جماعت اقامه کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: نماز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نباید این گونه باشد که هنگامی که اذان گفته می‌شود و موقع اقامه این فریضه الهی است مغازه‌ها باز باشد.

آیت الله اراکی: آل‌سعود به زودی فرو می‌پاشد

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در واکنش به جنایت آل سعود در اعدام شیخ نمر باقر النمر تأکید کرد، حکومت آل سعود به زودی فرو می‌پاشد.

آیت الله "محسن اراکی" گفت: شهادت شیخ نمر باقر النمر را به جهان اسلام و همه مظلومان دنیا تسلیت می گوییم.

وی افزود: به پادشاه عربستان نامه نوشتیم و به او نصیحت کردیم که دست به این اشتباه بزرگ نزند؛ تأکید کردیم که این کار آتش فتنه بین مسلمانان را برمی افروزد.

آیت الله اراکی افزود: دستان آل‌سعود به خون مظلومان در عراق، سوریه و یمن آغشته است و این نظام در پس پرده همه فتنه ها قرار دارد.

آیت الله اراکی گفت: سقوط نظام سعودی آغاز شده، و این فاجعه (اعدام آیت الله نمر) بیانگر آن است که این نظام خرد خود را در اداره امور از دست داده است.

وی در ادامه تأکید کرد: اقدامات حکام سعودی هیچ نفع و سودی برای هیچکدام از دولتهای اسلامی ندارد، و این امر بیانگر آن است که این حکام اعصاب و خرد خود را از دست داده اند.

ایت الله اراکی با بیان اینکه حکومت سعودی به زودی فروخواهد پاشید، هشدار داد: طی ماه‌های آینده اتفاقی در عربستان روی خواهد داد که حکومت آن را متزلزل خواهد کرد.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: جهان اسلام در قبال اقدامات حکام سعودی دست بسته نخواهد ایستاد؛ و همه این اقدامات بیانگر آن است که آنان عقل خود را از دست داده‌اند.

حوزه علمیه فردا تعطیل شد

مراسم تجمع اعتراض‌آمیز علما و فضلای حوزه علمیه قم فردا ۱۳ دی‌ماه ساعت ۱۰ صبح در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

در پی اعلام خبر اجرای حکم اعدام شیخ نمر مراجع، علما و اساتید حوزه علمیه در اعتراض به این اقدام دروس خود را در روز یکشنبه 13 دی‌ماه تعطیل کردند.

همچنین تجمع اعتراض‌آمیز طلاب حوزه علمیه فردا ساعت 10 صبح در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها