فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان از دستگیری یک شکارچی کل و بز پس از شش ساعت عملیات تعقیب و گریز از سوی محیط بانان منطقه شکار ممنوع خرمنه سر شهرستان طارم خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۱۹۴
شکارچی کل و بز پس از 6 ساعت تعقیب و گریز بالاخره دستگیر شد!

به گزارش جام جم آنلاین ، زعفر افشار افزود: ماموران محیط زیست، یکشنبه شب این شکارچی متخلف را حین شکار کل و بز مشاهده و برای دستگیری نامبرده وارد عمل می شوند.

وی اظهار کرد: از این شکارچی غیرمجاز که شبانه و با استفاده از فرصت تاریکی در دربند گیلوان منطقه شکار ممنوع خرمنه سر مشغول به شکار بود یک قبضه اسلحه ته پر تک لول، یک تیر فشنگ شلیک شده به دست آمد.

افشار با بیان اینکه این فرد متخلف بومی اقدام به تیراندازی به سمت شکار نیز کرده بود، گفت: خوشبختانه این شکارچی در شکار کل و بز نافرجام مانده بود و چیزی جز گرفتاری در دام محیط بانان و قانون، نصیب وی نشد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: حوالی ساعت 22 دوشنبه شب نیز، محیط بانان منطقه متوجه حضور دو شکارچی کمین کرده در دشت سهرین زنجان واقع در منطقه حفاظت شده سرخ آباد شده و آنان را زیرنظر می گیرند.

افشار افزود: ماموران در یک فرصت مناسب به این شکارچیان متخلف نزدیک شده و در عملیاتی غافلگیرانه نسبت به دستگیری آنان اقدام می کنند.

وی اظهار کرد: از این دو متخلف نیز دو قبضه سلاح غیرمجاز تک لول و دو لول و پنج تیر فشنگ چارپاره به دست می آید که باید در مقابل جرم خود به محیط زیست و مقامات قضایی پاسخگو باشند.

افشار یادآور شد: یکی از این شکارچیان متخلف سابقه شکار در این منطقه را داشته و در گذشته نیز به جرم شروع به شکار آهو دستگیر شده بود که متاسفانه به رغم برخورد قانونی بازهم مرتکب این خلاف شده است.

وی با بیان اینکه مامورین یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان به صورت شبانه روز مشغول پایش مناطق هستند از مردم زنجان خواست در صورت مشاهده تخلف مراتب را به صورت حضوری به نزدیکترین واحد محیط زیست استان و یا از طریق شماره 33554001 و 09392888657 اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها