یک شکارچی متخلف که به قصد زنده گیری سنجاب با تبر به جان درختان افتاده بود، پس از کشتن یک سنجاب، توسط محیط بانان اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بانه دستگیر شد.
کد خبر: ۸۶۷۴۷۴
تبر، خواب سنجاب را ابدی کرد + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت از محیط زیست کردستان، محیط بانان این فرد متخلف را در حین گشت و کنترل روزانه شناسایی و دستگیر کردند.

فرد متخلف که اقدام به کشتن یک سنجاب کرده بود با حضور به موقع محیط بانان از ادامه کشتار سنجاب ها باز ماند، پرونده این فرد برای رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع شده است.

محدوده پراکنش سنجاب ایرانی جنگل های بلوط زاگرس است سنجاب ایرانی از آنجا که دانه های بلوط در رژیم اصلی غذاییش قرار دارد ضمن تغذیه از آن به بقای جنگل های بلوط هم کمک می کند چرا که با پنهان کردن برخی از این دانه ها در دل زمین، بخشی از این دانه ها جوانه می زند و به این شکل به بقای زاگرس کمک می کند.



سنجاب ها در جنگل های مریوان و بانه توسط عده ای سودجو برای فروش در بازار آزاد زنده گیری می شوند که گویا بود و نبود جنگل یا سنجاب در آینده برای آنها اهمیتی ندارد.



حجم گسترده آتش سوزی های زاگرس در چند سال اخیر تاثیر بسیار مخربی بر زیستگاه های سنجاب و سایر جانوران حیات وحش زاگرس داشته است و متاسفانه هر ساله جمعیتشان سیر نزولی دارد.


بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست، حداقل جریمه برای شکار سنجاب هشت میلیون ریال یا 800 هزار تومان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پیمان
-
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
۰
۰
خداوند چنین انسان پستی را به عذاب ابدی گرفتار كند ان شا ا... با این زبان بسته چكار داشته ... سنگ دل .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها