سخنگوی وزارت کشور خبر داد

ثبت‌نام ۱۱۵۳۶داوطلب انتخابات مجلس

سخنگوی وزارت کشور گفت: تا ساعات پایانی جمعه شب ۱۱ هزار و ۵۳۶ نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی داوطلب شده اند و ثبت نام آنها نهایی شده است.
کد خبر: ۸۶۷۴۳۷
ثبت‌نام ۱۱۵۳۶داوطلب انتخابات مجلس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حسینعلی امیری در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد هزار و 165 نفر خانم و بقیه آقا هستند.

وی ادامه داد: 7 هزار و 538 نفر دارای مدرک فوق لیسانس، هزار و 742 نفر دکتری، 586 نفر نیز دارای مدرک حوزوی هستند که کار تطبیق مدرکشان انجام شده است.

سخنگوی وزارت کشور گفت: همچنین 512 نفر دارای مدرک لیسانس هستند که طبق قانون ثبت نام کنندگان باید دارای مدرک فوق لیسانس باشند اما ایثارگران و کسانی که دارای یک دوره سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی هستند یک مقطع تحصیلی حساب می‌شود، بنابراین آن ها با مدرک لیسانس نیز می توانند شرکت کنند.

امیری افزود: بیشتر ثبت نام کنندگان 46 تا 50 ساله هستند که هزار و 969 نفر در این بازه سنی ثبت نام کرده اند و 35 نفر نیز 70 تا 75 سال است.

وی گفت: آمار ثبت نام کنندگان امروز 2 هزار و 873 نفر است که در سراسر کشور ثبت نام کرده اند و نسبت به روزهای گذشته آمار قابل توجهی است.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: 674 نفر نیز برحسب خود اظهاری اعلام کرده اند که تجربه سابقه مجلس شورای اسلامی را دارند.

وی گفت: همچنین 21 نفر از اقلیت های دینی برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نامزد شدند که از بین آن ها 19 نفر مرد و 2 نفر زن هستند.

امیری افزود: از بین ثبت‌نام کنندگان برای مجلس شورای اسلامی 99 نفر برای مجلس خبرگان رهبری نیز ثبت نام کردند.

سخنگوی وزارت کشور درباره تمدید مهلت ثبت نام از داوطلبان گفت: قانون می گوید هفت روز مهلت ثبت نام است و روز نیز تعریف خود را دارد، بنابراین آنهایی که فرم ثبت نام را گرفته اند باید تا پایان امروز فرم های خود را تحویل دهند و اگر کسی بعد از ساعت 24 فرمی را ارائه دهد قابل قبول نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها