معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور خبر داد

پاسخ به استعلامات نامزدهای مجلس؛‌ به‎زودی

معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور گفت: به عنوان یکی از مراجع چهارگانه در کوتاه ترین زمان تلاش می‌شود در خصوص سوابق نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به استعلامات پاسخ دهیم.
کد خبر: ۸۶۷۱۰۵
پاسخ به استعلامات نامزدهای مجلس؛‌ به‎زودی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرتضی بختیاری پس از نشست مسئولان ستاد انتخابات کشور با مسئولان ستاد پاسخگویی به استعلامات انتخابات مستقر در دادستانی کل کشور در جمع خبرنگاران افزود: براساس ماده 48 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، دادستانی کل کشور به عنوان مراجع چهارگانه باید پاسخ استعلام وزارت کشور و شورای نگهبان در خصوص سوابق داوطلبان را بررسی کند و گزارش آن را به طور مستند و با دلیل در اختیار وزارت کشور قرار دهد.

وی گفت: از 28 آذر که ثبت نام ها آغاز شد اطلاعات به طور آنلاین به ما منعکس می شود و ما در پایان وقت هر روز فهرستی در اختیار دادستان کل کشور قرار می دهیم و سوابق به همه دادستان‌های سراسر کشور ارسال می‌شود.

بختیاری افزود: طبق قانون هر فهرستی که در اختیار ما قرار می گیرد باید پنج روزه پاسخ استعلام را بدهیم و برای کسانی که سابقه ای ندارند از واژه فاقد سابقه استفاده می کنیم و آنهایی که دارای سابقه باشند با ذکر دلیل سوابق را اعلام می کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور هم در پاسخ به خبرنگاران گفت: تا امروز مشکل خاصی از سوی دادستانی به ما منعکس نشده است و ما همه اطلاعات نمایندگان را علاوه بر دادستانی به سه مرجع دیگر نیز ارسال می کنیم.

محمدحسین مقیمی از پاسخ های مناسب و سریع دادستانی به استعلامات قدردانی کرد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور هم که در این نشست حاضر بود در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای ثبت نام ها ستاد استعلامات در سازمان فعال شده است و همکارانم تا آخر وقت حضور دارند.

علیرضا آوایی افزود: مشکل خاصی تا الان نبوده است و فقط مواردی از طرف برخی مراجع قضایی اعلام شده بود که ثبت احوال در پاسخگویی کمی تاخیر داشته است که این مشکل را امروز برطرف خواهیم کرد.

وی گفت: سازمان ثبت احوال در بحث پاسخ به استعلامات بیشتر در خصوص تغییرات سجلی بررسی های خود را انجام می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها