همزمان با تشدید درگیریها در یمن ، خبرگزاری سما از بازداشت علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق این کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۷۵۹
علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن بازداشت شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری سما، علی عبدالله صالح پس از درگیری شبه نظامیان هوادار وی با طرف های هوادار منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن در یکی از مزارع نزدیک صنعا ، بازداشت شده است.از سوی دیگر تحلیلگران سیاسی و نظامی اعلام کرده اند علی عبدالله صالح از آغاز عملیات ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان ، در سفارت روسیه در صنعا به سر می برد ، اما هواداراتش اعلام کرده اند که وی در ذمار است.

همچنین درگیری های شدیدی در استان مارب یمن میان نیروهای ارتش و کمیته های مردمی با نیروهای منصور هادی در جریان است.

وزارت دفاع یمن اعلام کرد نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور یک موشک بالستیک قاهر-1 را به سوی پایگاه نظامی فیصل در منطقه خمیس مشیط عربستان سعودی شلیک کردند. از سوی دیگر بر اثر حملات جنگنده های ائتلاف(متجاوز ) سعودی به شهر صفرا در استان صعده پنج نفر شهید و شش نفر زخمی شدند. جنگنده های (متجاوز ) سعودی صبح امروز پایگاه نظامی حمدان را در صنعا پایتخت یمن هدف قرار دادند. همچنین جنگنده های سعودی حملاتی به منطقه المفرق در استان مارب داشتند. درگیری های شدید در این استان میان نیروهای ارتش و کمیته های مردمی با نیروهای منصور هادی ادامه دارد.

احمد عبدالرحمن خبرنگار این شبکه در استان مارب یمن در گزارشی در این زمینه افزود: ما در حال حاضر در منطقه مفرق-جوف حضور داریم که آخرین نقطه حضور نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن است. این نقطه به دو جاده اصلی ختم می شود. نقطه نخست به استان الجوف در شرق و جاده دیگر به استان مارب منتهی می شود. درگیری های شدیدی در این منطقه در جریان است. جنگنده های ائتلاف (متجاوز ) سعودی حضور گسترده ای در منطقه میان دو استان مارب و الجوف دارند. با وجود درگیری ها در این منطقه ولی حرکت برای خودروها و کامیون ها به صورت طبیعی در جریان است.

نیروی کمیته مردمی یمن گفت: در حال حاضر درگیری ها در دو منطقه سلط و الحریشه در جریان است و توانستیم بر منطقه مفرق الجوف سیطره یابیم و تلاش می کنیم مزدوران سعودی را به عقب برانیم.

نیروی کمیته مردمی یمن گفت: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در این منطقه حضور دارند و با نیروهای منصور هادی و مزدوران خارجی درگیر هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها